Cât costă astăzi infrastructura CFM. Iurie Topală: Ar fi culmea s-o privatizăm

Cât costă astăzi infrastructura CFM. Iurie Topală: Ar fi culmea s-o privatizăm

Iurie Topală spune că este nevoie de timp pentru ca CFM să nu mai genereze pierderi. FOTO Arhivă Adevărul

Privatizarea întreprinderii „Calea Ferată din Moldova” (CFM) ar fi cea mai mare prostie şi nu ar soluţiona în niciun caz situaţia financiară dificilă în care s-a pomenit aceasta, a declarat directorul întreprinderii, Iurie Topală, într-un interviu pentru Radio Europa Liberă, transmite IPN.

„Dacă mă mai ţin aici, nu le va fi a privatiza. Fiindcă eu voi mări activele la vreo 30 de miliarde, de la două miliarde astăzi. Noi, măcar, dacă ne vindem, apoi să ne vindem scump. Dar aşa suntem foarte ieftini. Cea mai mare prostie este să fie privatizată Calea Ferată. Aceasta ar fi chiar culmea”, a spus Iurie Topală.

Directorul CFM a menţionat că pot fi privatizate tracţiunea, vagoanele, numai nu infrastructura, ceea ce reprezintă calea ferată, pământul. „Dacă luăm numai preţul stabilit prin hotărâre de guvern, cât costă un hectar de pământ, noi avem 15 mii de hectare de pământ, preţul acestora fiind în jur de 15 miliarde de lei. Astăzi Calea Ferată, dacă o privatizăm, conform bilanţului, e două miliarde. Noi pământ avem de şapte ori mai mult, dar fier vechi, să nu mai zic. Numai fier vechi să vinzi aici sunt multe-multe milioane, cred că sunt vreo 700 de mii de tone pe calea ferată”, a mai spus directorul întreprinderii.

Topală spune că problemele de la CFM ar putea fi depăşite prin alte acţiuni, cum ar fi noua legătură feroviară cu Ucraina, care va spori transportul de mărfuri ca urmare a acordului privind restabilirea porţiunii de cale ferată între staţiile Berezino, Odesa şi Basarabeasca. „ Noi vrem să mai facem încă un punct de trecere între Ucraina şi Republica Moldova. Noi avem punctul de trecere la noi, dinspre Odesa, este pe la Cuciurgan. Ne-am dori să mai avem un punct de trecere, să fie prin partea de jos, pe la Basarabeasca. Şi am semnat un acord ca să începem să construim şi noi în Republica Moldova, şi ei au de construit circa 20 de kilometri de cale ferată spre hotarele Republicii Moldova”, a notat Topală.

Iurie Topală a mai spus că are nevoie deaproximativ un an ca să demonstreze care e soluţia şi că CFM poate deveni o întreprindere care nu va mai genera pierderi.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: