Vânzările pe piaţa de telefonie fixă din Republica Moldova în scădere al treilea an consecutiv

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto generic arhivă
Foto generic arhivă

Anul trecut operatorii de pe această piaţă au avut vânzări de 1914,8 milioane de lei (circa 156 milioane de dolari), cu unu la sută mai puţin ca în anul 2009.

Potrivit unui raport al Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) privind evoluţiile acestei pieţe, în anul 2009 vânzările au scăzut cu 12,7%, iar în anul 2008 cu 5,8%.
Cel mai tare au scăzut vânzările operatorilor alternativi, în timp ce cele ale companiei Moldtelecom au stagnat. În consecinţă cota de piaţă după volumul vânzărilor a întreprinderii Moldtelecom a ajuns la circa 99%.

În acelaşi timp numărul abonaţilor la serviciile de telefonie fixă a crescut cu circa 2%, până la 1161 mii.
Urmare a acestor evoluţii, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) s-a micşorat cu 4% şi a însumat 137,4 lei.
Venitul mediu lunar per abonat a companiei Moldtelecom a constituit 140,3 lei, iar la furnizorii alternativi - de doar 50 de lei, sau de circa trei ori mai puţin.
Specialiştii spun că recesiunea pieţei date este cauzată, pe de o parte, de intensificarea fenomenului de substituţie a serviciilor de telefonie fixă cu cele mobile, iar, pe de altă parte, de diminuarea consumului serviciilor de telefonie fixă provocată de criza economico-financiară din ţară.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite