Ministerul Finanţelor examinează posibilitatea introducerii TVA  la importul automobilelor de lux

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministerul Finanţelor analizează posibilitatea ca la importul autoturismelor scumpe să fie aplicată nu acciza, ci TVA de 20%, a anunţat viceministrul Victor Barbăneagră într-un interviu pentru Infotag

Oficialul susţine că în legislaţia fiscală din Republica Moldova nu există noţiunea de "automobil de lux”, respectiv, ar fi dificil clasificarea automobilelor şi stabilirea a celor care sunt de lux şi care nu.

"Dacă, totuşi, le numim convenţional de ”lux”, atunci cred că ar trebui să atragem atenţie la alţi parametri, cum ar fi, de exemplu, preţul, materialele folosite, diverse accesorii care presupun un confort suplimentar pentru şofer şi pasageri, şi nicidecum doar capacitatea cilindrică a motorului", a precizat Victor Barbăneagră într-un interviu pentru Infotag.

Acesta afirmă că din categoria celor de ”lux”, se încadrează maşini precum BMW, Mercedes, Porsche, Bentley, Rolls-Royce, "nu şi cele marca Mitsubishi, Kia sau Ford, care, deşi au o capacitate cilindrică a motorului mare de 2.500 centimetri cub (diesel) şi 3.000 cm (benzină), nu pot fi considerate de ”lux”.

"Dacă le-am cataloga după preţ, cred că ar trebui să existe şi o altă abordare la capitolul impozitare, astfel încât cei care plătesc mai mult pentru un autoturism să achite mai mult şi la buget. De ceva timp, Ministerul Finanţelor analizează această situaţie şi ca o alternativă ar putea propune ca la importul autoturismelor scumpe să fie aplicată nu acciza, ci TVA de 20%. Cred că preţul unei astfel de maşini la care am putea aplica TVA ar fi de la 50.000-60.000 de euro în sus, respectiv, acestea ar putea fi considerate de lux”, explică viceministrul.

Oficialul nu exclude însă faptul că în cazul introduceri TVA pentru autoturismele scumpe, va apărea riscul diminuării în vamă a valorii lor reale, în special a autoturismelor procurate la mâna a doua.
"Am putea veni cu iniţiativa aplicării TVA pentru toate autoturismele importate, indiferent de capacitarea motorului sau preţ, dar aşa cum spuneam, există riscul diminuării în vamă a valorii bunului. De exemplu, cetăţeanul declară că a cumpărat autoturismul cu 1000 de euro, ceea ce ar însemna că valoarea TVA ar fi de 200 de euro, pe când acum chiar şi valoarea celei mai mici accize achitate la vămuirea mijlocului de transport ajunge la 400 de euro. Sistemul aplicării TVA pentru toate autoturismele ar putea crea şi scheme de coruptibilitate la determinarea valorii în vamă. Din aceste considerente sistemul de calculare a accizei pe capacitatea motorului este cel mai optimal la moment. Totuşi, în cazul autoturismelor scumpe, ar putea fi operate modificări", susţine Barbăneagră.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite