Primul eşec la reabilitarea drumurilor! Finalizarea unui tronson de 43 de kilometri ai autostrăzii Chişinău-Soroca s-a amânat pentru finele lunii iunie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La executarea lucrărilor de reabilitare a drumului naţional M2 Chişinău-Soroca km 26-71, de către compania de construcţii "Toto Construzioni Generali în asociere cu Taddei Spa se atestă întârzieri de câteva luni, anunţă ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor

Italienii de la "Toto Construzioni Generali şi Taddei Spa", înregistrează întârzieri majore la reabilitarea a două tronsoane ale drumului naţional M2 Chişinău-Soroca, cu o lungime de 28,3 kilometri şi respectiv 15,3 kilometri.

Amânare pentru 200 de zile

"Conform contractului semnat, un tronson urma să fie dat în exploatare la 11 noiembrie 2012, iar altul la 14 decembrie 2012. La 21 ianuarie 2013 însă un tronson este gata în proporţie de 60%, iar la al doilea în proporţie de 91%", a declarat în cadrul unei conferinţe de presă Boris Gherasim, vice-ministrul Transporturilor. Potrivit oficialului întârzierile se datorează faptului că firmele s-au mobilizat lent în 2011, primul an de executare a lucrărilor. Totodată Boris Gherasim a precizat că întreprinderile mai au la dispoziţie un termen de 200 de zile pentru a-şi îndeplini angajamentele contractuale şi că lor li se palică sancţiuni financiare importante.

Gianluigi Savaroni, reprezentant al Taddei a argumentat aceste întârzieri prin faptul că după elaborarea proiectului tehnic în anul 2007, şi până la desfăşurarea lucrărilor în anul 2012, starea sistemului rutier s-a înrăutăţit semnificativ şi respectiv acest lucru trebuia luat în calcul. Totodată acesta a menţionat şi faptul că deşi s-a încercat folosirea de materiale de construcţie locale, compania a fost nevoită să le importe din Ucraina şi România.

Contractele cu "Toto Costruzioni Generali în asociere cu Taddei Spa” (Italia) semnate la 18 februarie 2011, prevăd reabilitarea a două tronsoane ale drumului naţional M2 Chişinău-Soroca, cu o lungime de 28,3 km, şi respectiv 15,3 km. Valoarea contractelor este de 200,2 milioane de lei, şi respectiv  71,1 milioane de lei, cu finanţarea din tranşa a doua a creditelor BERD I şi BEI I. În cazul neîndeplinirii clauzelor contractuale, compania riscă să piardă circa 25% din valoarea contractului.
Compania IRD Engineering Srl (Italia) execută rolul de Inginer FIDIC pentru supervizarea lucrărilor, contractul în valoare de 1,16 milioane de euro, fiind încheiat la data de 29 Martie 2011.
Inginerul de şantier a emis, la data de 12 mai 2011, anunţul de începere a lucrărilor, antreprenorul avînd la dispoziţie un termen de 18 luni pentru finalizarea lucrărilor,  în conformitate cu planul de execuţie prezentat, respectiv - 11 noiembrie 2012.
 

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite