Moldova ar putea deveni o destinaţie turistică mai atractivă pentru italieni

Moldova ar putea deveni o destinaţie turistică mai atractivă pentru italieni

Unele aspecte ale turului de familiarizare pentru un grup de opt operatori turistici din Italia, cărora le-a fost prezentat potenţialul turistic al Moldovei, au fost discutate la o întâlnire cu reprezentanţi ai firmelor de profil din Moldova. Scopul: a ajuta agenţii economici moldoveni să stabilească noi parteneriate de afaceri în vederea promovării Moldovei ca destinaţie turistică în pachetele pentru turiştii  din Italia, transmite IPN.

Natalia Ţurcanu, director executiv al Asociaţiei Naţionale pentru Turism Receptor a menţionat, că operatorii din Italia au intrat în contact cu cei locali, pentru a pregăti pachetele turistice care să se regăsească în ofertele firmelor italiene de profil. Adică pe piaţa Italiei va fi promovată ideea, că Moldova este pregătită pentru a primi turişti din această ţară.
 
„Întâlnirea e un prim pas pentru semnarea unor contracte de lungă durată între operatorii italieni şi cei din Moldova. Este un rezultat al muncii depuse de mai bine de doi ani, perioadă în care am participat la  expoziţii turistice mari din oraşele Milano şi Rimini. Totodată, am adus şi aducem grupe de jurnalişti, care mai apoi scriu despre potenţialul turistic al Moldovei în presa italiană trezind interesul consumatorului local”, a spus ea.
 
Referindu-se la unele elemente ale pachetului turistic al operatorilor italieni, care vor decide să promoveze Moldova, Natalia Ţurcanu a precizat că ar putea fi turismul vinicol şi turismul gastronomic.
 
„Foarte mare atenţie acordăm implicării turiştilor în diverse activităţi, de exemplu, de pregătire a diferitor bucate naţionale, inclusiv „la cuptoraş”. Ei doresc în cadrul acestor activităţi să interacţioneze cu oamenii, ca să vadă cum este viaţa autentică în Moldova. În orice caz, noi trebuie să le propunem în pachetul turistic ceea ce doresc ei, dacă vrem să promovăm Moldova ca destinaţie turistică pe piaţa italiană”,  a adăugat ea.
 
Şi Tatiana Lazăr, director al companiei Tetrabis, susţine că turistului italian trebuie să-i oferi, ceea ce-i place, iar standardele de calitate a serviciilor acordate să fie pe măsura aşteptărilor lor.
 
„Turiştilor italieni, compania noastră a lucrat deja cu ei, nu le place să fie schimbat programul turistic convenit, să fie amânată ora prânzului, nu le place că în pachetul turistic în fiecare zi să fie inclusă câte o vinărie. E suficient o vinărie, cel mult două pe tot parcursul. Nu e cazul să insistăm cu degustările şi alte momente, care la prima vedere nu sunt esenţiale, dar pentru ei sunt importante. Importante sunt şi condiţiile de cazare. De exemplu, avem mulţi turişti de vârstă pensionară, ei întreabă de ce în camera de hotel este doar duş, iar cada lipseşte”, a precizat ea.
 
Elena Laura de Mattia, reprezentanta firmei turistice Lombard Gate, a apreciat, că Moldova este o destinaţia turistică interesantă, dar puţin cunoscută pe piaţa italiană.
 
„În ultimul timp interesul pentru Moldova pare să fie mai sporit. Aceasta pentru că s-au îmbunătăţit condiţiile de cazare şi alimentare a turiştilor. Rămâne să se mai schimbe spre bine şi infrastructura. Drumurile rele este  motivul, ce-i determină pe mulţi operatori italieni să nu includă ţara dumneavoastră ca destinaţie turistică în pachetele lor turistice” , a spus ea.
 
Întâlnirea fost organizată de către Asociaţia Naţională pentru Turism Receptor (ANTRIM) cu suportul Proiectului de Competitivitate din Moldova şi a Agenţiei de Investiţii.
 
În prima jumătate a anului 2018, Moldova a găzduit 3.100 de turişti italieni. Urmare a participării standului turistic al Moldovei la expoziţiile din Milano şi Rimini, 10 agenţi de turism şi operatori de turism italieni au început să vândă pachete turistice pentru Moldova.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: