Directorul Căilor Ferate din Moldova: Cele cinci trenuri renovate în România sunt periculoase pentru pasageri

Directorul Căilor Ferate din Moldova: Cele cinci trenuri renovate în România sunt periculoase pentru pasageri

Cele ciinci trenuri modernizate la Remar. Paşcani se prăfuiesc în depourile CFM

Calea Ferată din Moldova (CFM) nu poate exploata cele cinci trenuri renovate la Paşcani, România, până când antreprenorul nu va emite un certificat de calitate a lucrărilor executate, prin care să fie date garanţii că unităţile nu sunt periculoase pentru pasageri, susţine Sergiu Tomşa, director general interimar al întreprinderii.

Ştiri pe aceeaşi temă

„O expertiză tehnică efectuată de Centrul Baltic de Testare a arătat că toate aceste trenuri sunt periculoase pentru exploatare. Nu putem să le punem pe linie pentru că ar putea fi pusă în pericol viaţa pasagerilor“, a declarat managerul CFM.
Acesta a precizat că în prezent se duc negocieri cu firma din România pentru a remedia situaţia.

Pierderi anuale de circa 15 milioane de lei

În acelaşi timp Boris Gherasim, viceministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor susţine că mai bine se cumpărau trenuri noi, decât se făceau aceste modernizări costisitoare. „În prezent aceste trenuri generează doar pierderi întreprinderii. Calculaţi şi singuri. E vorba de un credit de circa 12 milioane de euro cu o dobândă anuală de 7%“, a spus oficialul.
Un simplu calcul arată că doar dobânda anuală ce trebuie să o achite CFM se ridică la 840.000 de euro, sau peste 15,6 milioane de lei.

CFM a sistat la 21 martie 2014 circulaţia tuturor trenurilor modernizate la uzina Remar din Paşcani, până la încheierea anchetei privind incendiul care a avut loc la 6 martie, la Străşeni, în una dintre garnituri şi certificarea trenurilor.

Anterior, directorul firmei Remar Paşcani a declarat în presă că trenurile s-ar fi defectat din cauza unei proaste gestionări din partea Căii Ferate a Moldovei.

Trenurile renovate fac subiectul unui dosar penal deschis la Chişinău, iar administraţia CFM este acuzată de depăşirea atribuţiilor de servicii. Fostei conduceri a întreprinderii de stat i se încriminează că nu a verificat lucrările executate de compania românească şi a prejudiciat, astfel, bugetul instituţiei.

Au fost modernizate doar cinci din 15 trenuri

Fabrica Remar Paşcani, parte a grupului Grampet controlat de milionarul român Gruia Stoica, a livrat către CFM cinci trenuri modernizate dintr-un total de 15 unităţi contractate. Trenul Diesel este alcătuit din patru vagoane, unul business class şi restul de clasele II şi III. Costul minim de modernizare a unei garnituri a fost estimat la 500.000 de euro, iar pentru întreg proiectul a fost contractat un credit de 12 milioane de euro.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: