De la 1 iulie vom schimba operatorul de telefonie fără a pierde numărul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Începe marea portare
Începe marea portare

De la 1 iulie 2013 utilizatorii serviciilor de telefonie mobilă, iar de la 31 iulie şi abonaţii de la telefonie fixă din Republica Moldova vor putea păstra numărul dacă decid să treacă la alt furnizor, a anunţat Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI).

De la 1 iulie utilizatorii vor putea depune cererile pentru schimbarea operatorului de telefonie mobilă, cu păstrarea numărului de telefon. Portabilitatea vizează toţi furnizorii de telefonie mobilă, indiferent de reţea, de abonament sau cartelă utilizată. Orice utilizator va putea beneficia de acest  serviciu după depunerea unei cereri la furnizorul pe care l-a ales.

Ministrul tehnologiei informaţionale şi telecomunicaţiilor, Pavel Filip, a spus, într-o conferinţă de presă, că implementarea portabilităţii numerelor telefonice în Republica Moldova va consemna o nouă etapă în dezvoltarea pieţei serviciilor de telefonie mobilă şi apropierea acestora de standardele europene.

"Studiile mai recente arată că portabilitatea numerelor aduce beneficii importante atât utilizatorilor, care pot beneficia de oferte mai atractive, fără aşi schimba numărul de telefon, cât şi pentru furnizori care îşi pot creşte cota de piaţă. Avem convingerea că intensificarea concurenţei între furnizori va conduce nu numai la extinderea gamei de servicii, dar şi la îmbunătăţirea calităţii lor şi a deservirii clienţilor“, a menţionat ministrul Pavel Filip.

Directorul ANRCETI, Sergiu Sâtnic, a comunicat că lucrările de testare a portabilităţii numerelor au început încă cu luna mai, iar rezultatele au arătat că furnizorii de telefonie mobilă sunt pregătiţi pentru a presta astfel de servicii.

Ala Baidauz, şefă de direcţie în cadrul ANRCETI, a spus că, pentru a beneficia de astfel de servicii, utilizatorul va trebui să depună o cerere care va conţine datele din buletin şi numărul de telefon. Cererea va fi prelucrată de la 5 la 30 de zile. În cazul în care termenul va fi depăşit, furnizorul de telefonie va plăti clientului o penalitate de 100 de lei pentru fiecare zi de reţinere, iar în caz că numărul a fost portat din greşeală, furnizorul va plăti clientului o amendă de 1000 de lei, plus fiecare zi în care numărul a fost schimbat la alt furnizor de servicii de telefonie mobilă.

Potrivit specialistului de la ANRCETI cererea poate să nu fie acceptată doar în cazul în care clientul are datorii neachitate, nu îndeplineşte condiţiile contractului sau a depus o cerere de mai multe ori.

Pentru a vedea care numere de telefoane au fost portate utilizatorii pot vedea pe site-ul www.portare.md. În cazul în care, numărul de telefon a fost portat şi are tarif diferit, în timpul apelului, apelantul va fi atenţionat printr-un ton special.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite