Autorităţile îşi numără „roadele” evenimentului Moldova Business Week

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Două companii din Italia şi-au anunţat intenţia de a veni în Moldova cu investiţii de peste 1.5 milioane de euro. Prima companie se va specializa pe creşterea grâului, porumbului şi a altor produse bio, care vor fi exportate pe piaţa UE. Cea de-a doua investiţie este anunţată de grup de producere din Torino, care vrea să deschidă o fabrică de prelucrare a fierului şi oţelului în Moldova.

Despre rezultatele săptămânii de afaceri „Moldova Business Week 2017”, din perioada 3-6 octombrie, a vorbit directorul general al Organizaţiei de Atragere a Investiţiilor şi Promovare a Exportului din Moldova (MIEPO), Vitalie Zaharia, transmite IPN.

Potrivit lui Vitalie Zaharia, pe parcursul Moldova Business Week au avut loc un număr mare de întâlniri şi vizite la companii din sectorul agroalimentar, textile, în zonele economice libere şi parcurile industriale, în cadrul cărora au fost semnate acorduri de intenţie şi precontracte de import.

La Forul Exportatorilor, producătorii şi exportatorii au avut posibilitatea să interacţioneze cu peste 16 reţele de distribuţie de pe piaţa UE, Federaţia Rusă şi Azerbaidjan. Patru companii au semnat precontracte de livrarea de produse agro-alimentare pe pieţele UE. O companie a semnat precontracte de livrare de încălţăminte şi echipament de lucru specializat în Germania şi Franţa. Două companii vor importa produse moldoveneşti pentru piaţa românească. O companie letonă va importa articole de îmbrăcăminte, iar o companie din România vrea să importe costume bărbăteşti atât pentru piaţa locală, cât şi pentru cea europeană.

Vitalie Iurcu, viceministru al economiei şi infrastructurii, a spus că în cadrul evenimentului s-a arătat că Republica Moldova are o economie deschisă, în continuă creştere, cu acces liber pe pieţele internaţionale atât din Est, cât şi din Vest. La fel, autorităţile au anunţat că în curând va fi aprobat un regulament care prevede că, începând cu anul viitor, statul va subvenţiona deschiderea noilor locuri de muncă – cu 40 de mii de lei pentru fiecare loc de muncă creat, în condiţiile în care antreprenorul va crea minimum 100 de locuri de muncă şi va asigura un salariu mediu de minimum 75% din salariul mediu pe economie, păstrând condiţiile pe o perioadă de trei ani.

„Am încheiat actuala ediţie a Moldova Business Week în prezenţa primilor miniştri ai Republicii Moldova şi Ucrainei. Astfel, am pus pe agenda cooperării economice şi comerciale cu ţara vecină  dezvoltarea în comun a procesului de producţie şi exportul ulterior al produselor pe piaţa UE, interconectarea energetică, proiecte de infrastructură şi transport, managementul traficului la frontieră etc.”, a menţionat Vitalie Iurcu.

Din totalul de participanţi ai evenimentului, 40% au fost companii străine. Pe viitor, săptămâna de business se preconizează a fi organizată bianual.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite