Degustări şi masterclass-uri de Ziua Vinului. Vizitatorii în straie naţionale vor avea parte de surprize din partea producătorilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ministrul Agriculturii Vasile Bumacov este adeptul elementelor tradiţionale în vestimentaţie, dovadă a purtat ieri, la Fashion Walk 2013, un papion cu motive populare. FOTO Dumitru Goncear
Ministrul Agriculturii Vasile Bumacov este adeptul elementelor tradiţionale în vestimentaţie, dovadă a purtat ieri, la Fashion Walk 2013, un papion cu motive populare. FOTO Dumitru Goncear

În acest an, Festivalul Vinului revine în Piaţa Marii Adunări Naţionale, iar sloganul sărbătorii este „Respect pentru tradiţie, curaj prin inovaţie“.

Organizatorii şi-au propus să promoveze cultura vinului şi consumul moderat al licorii lui Bachus printr-un  nou concept. Astfel, pentru prima dată, companiile vitivinicole vor fi amplasate în piaţă pe cele patru asociaţii cu indicaţii georgafice: Valul Traian, Ştefan Vodă, Centru şi Nord.

De asemenea, vor fi aşezate două corturi de degustare, unde fiecare companie îşi va promova produsul, iar agenţiile turistice vor îndemna vizitatorii să participe la tururi vinicole şi să viziteze cramele Moldovei la preţuri promoţionale.

Din program nu vor lipsi degustaţiile ghidate, master-class-urile, concursurile „Polobocul de aur“, „Cel mai bun oenolog“ şi Premiul mare.

Atmosfera de sărbătoare va fi creată de artiştii populari, fraţii Advahov, Fanfara Prezidenţială, bandul lui Vali Boghean, Marcel Ştefăneţ Project şi alţii. Toţi orăşenii sunt îndemnaţi să poarte un element distinctiv al portului tradiţional, iar companiile vinicole îi vor răsplăti cu mici surprize.

Organizatorii s-au gândit şi la promovarea online a evenimentului. Astfel, câţiva bloggeri vor scrie despre festival, iar în zilele de 5-6 octombrie, la Chişinău vor veni şi 25 de jurnalişti şi bloggeri din ţările în care Republica Moldova îşi exportă produsul.

„Pentru prima dată, sectorul vitivinicol preia iniţiativa organizării, iar ministerul va trece pe rol secundar. Este un lucru important, pentru că vom avea o abordare nouă în promovarea produsului strategic. În cel mai apropiat timp va fi lansat brandul naţional – Wine Moldova care se va atribui celor mai bune vinuri moldoveneşti“, a declarat ministrul Agriculturii, Vasile Bumacov.

Bugetul sărbătorii este de circa 1,2 milioane de lei.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite