Troleibuzele vechi pierd piese din mers

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Starea tehnică a troleibuzelor este verificată în fiecare seară.
Starea tehnică a troleibuzelor este verificată în fiecare seară.

O roată s-a desprins dintr-un troleibuz cu termenul de exploatare depăşit de două ori. În Chişinău circulă o sută de astfel de maşini.

După accidentul din 2 februarie, când roata unui troleibuz a zburat din mers într-un automobil parcat pe bulevardul Ştefan cel Mare, primarul Dorin Chirtoacă a împărţit mustrări „de la opincă la vlădică“ angajaţilor de la Regia Transport Electric.

„Dacă se repetă astfel de cazuri, problema se va rezolva foarte uşor: ne luăm rămas bun“, a avertizat edilul. El s-a arătat deranjat de faptul că directorul regiei, Gheorghe Morgoci, nu a organizat o conferinţă de presă după accident ca să anunţe despre măsurile ce urmau a fi luate pentru creşterea gradului de securitate al pasagerilor.

Şoferul troleibuzului a fost amendat de Poliţie cu o mie de lei, fiindu-i aplicate şase puncte de penalizare. Acesta şi mecanicul care a verificat starea tehnică a vehiculului au fost suspendaţi din funcţii.

Reparate şi scoase din nou pe traseu

Şeful regiei are o scuză. Troleibuzul care circula pe ruta 22 era foarte vechi. Anul acesta s-au împlinit 22 de ani de când transportă călători. În acest timp, la bord i s-au adunat 1,3 milioane de kilometri.

„Deocamdată, e greu de spus de ce a căzut roata. Nu e exclus să fie de vină gradul înalt de uzură. Am creat un grup de anchetă ca să stabilim cauzele adevărate“, a declarat Gheorghe Morgoci. 

În orice moment pot ceda şi alte circa o sută de unităţi, care sunt la fel de uzate. „În mod normal, mijloacele de transport electric pot fi utilizate cel mult 15 ani, apoi trebuie înlocuite. Ţinând însă cont de bugetul pe care-l avem, suntem nevoiţi să le reparăm de multe ori pe cele vechi şi să le scoatem din nou pe traseu. În fiecare seară troleibuzele sunt verificate de un maistru“, a explicat funcţionarul.

Serghei Babii, şeful secţiei de reparaţii din cadru regiei, ne-a spus că mijloacele de transport sunt testate periodic. „Se face controlul zilnic. Apoi o dată pe săptămână se face o verificare mai riguroasă. La 12.000 de kilometri parcurşi sunt schimbate anumite piese, chiar dacă încă nu sunt uzate. Când are la bord 65.000 de kilometri, facem o reparaţie mai serioasă“, a precizat tehnicianul.

În plus, şi şoferul este obligat să stea cu ochii în patru. Înainte de a ieşi din garaj, el trebuie să verifice sistemul de frânare şi să se asigure că roţile nu balansează.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite