Studiu: Pieţele din Chişinău nu sunt atractive pentru că sunt insalubre şi inestetice

Studiu: Pieţele din Chişinău nu sunt atractive pentru că sunt insalubre şi inestetice

FOTO simbol

Pieţele din Chişinău nu sunt atractive pentru că sunt insalubre, au un aspect dezorganizat şi inestetic. Sunt contractările unei cercetări realizate de „Primăria Mea”, „o comunitate a cetăţenilor care doresc un Chişinău confortabil, accesibil şi frumos”, transmite IPN.

Autorii menţionează, pe pagina web a comunităţii, că „autorităţile arată cu degetul spre administraţiile pieţelor, care poartă responsabilitatea pentru nerespectarea Regulamentului de funcţionare a pieţelor, iar organele de control, care au pârghiile necesare de a verifica pieţele şi a impune măsuri restrictive, sunt implicate în cazuri de corupţie sau tind să fie coruptibile”.

„Primăria Mea” menţionează că oamenii fac cumpărături în pieţe datorită amplasării convenabile, preţului negociabil şi a diversităţii produselor. În acelaşi timp, oamenii sunt nemulţumiţi de lipsa de organizare şi aspectul inestetic al tarabelor şi halelor, de condiţiile de păstrare a produselor, precum şi de prezenţa comerţului stradal neautorizat şi a aglomeraţiei transportului din pieţe. Oamenii spun că „vânzătorii ating marfa şi banii, mănâncă, fumează, totul se întâmplă fără ca aceştia să-şi spele mâinile; produsele sunt păstrate necorespunzător”, „e multă îmbulzeală şi incomod să treci din cauza spaţiului îngust dintre tarabe”.

Paulina Cernauţanu, care semnează cercetarea, menţionează că, pentru a face pieţele din Chişinău atractive, este necesar ca autorităţile publice locale, administratorii pieţelor şi agenţii economici să fie într-o strânsă şi continuă comunicare, să elimine dublarea competenţelor pe anumite domenii de activitate şi atribuţii a organelor de control, dar şi să schimbe aspectul estetic al tarabelor din pieţe. La rândul lor, cetăţenii trebuie să-şi ceară drepturile de consumator. Se cere şi un concept de dezvoltare a pieţelor, iar autorităţile locale şi-au propus să rezolve această problemă cu ajutorul unui studiu de fezabilitate. Însă, timp de cinci ani, autorităţile nu au găsit o companie care să facă acest lucru.

Chişinăul are 38 de pieţe, 17 dintre care sunt mixte, opt – de mărfuri nealimentare, şapte – de comercializare a florilor, patru – de comercializare a automobilelor şi pieselor de schimb, o piaţă este de păsări şi una de animale de companie.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: