Sondaj CJI:  Cele mai vizionate posturi de televiziune la nivel naţional sunt Prime TV, Moldova 1 şi Jurnal TV

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Televiziunele sunt cele mai utilizate surse media, urmate de reţelele de socializare, care sunt accesate mai des decât site-urile de ştiri sau cele de nişă. Posturile de radio sunt ascultate mai rar, iar ziarele sunt mai cunoscute şi mai des citite de participanţi, în comparaţie cu revistele. Sunt constatările Studiului naţional de audienţă a mass-media, realizat de compania Magenta Consulting, la comanda Centrului pentru Jurnalism Independent.

Rezultatele au fost prezentate în cadrul unei conferinţe de presă la IPN. Posturile de televiziune sunt în continuare în topul preferinţelor consumatorilor de produse media, 86% din respondenţi au spus că au privit televizorul în ziua precedentă intervievării. Cele mai vizionate posturi de televiziune la nivel naţional sunt: Prime TV, Moldova 1 şi Jurnal TV, transmite IPN.

53% din respondenţi accesează internetul în fiecare zi sau de câteva ori pe săptămână. În acelaşi timp, 68% dintre aceştia accesează o dată pe săptămână şi mai des reţeaua de socializare Facebook, iar 66%  – Odnoklassniki. Topul este completat de Instagram, care prinde popularitate, cu 27%.

Din totalul persoanelor intervievate, 33% au ascultat radioul pe parcursul zilei anterioare, iar cele populare posturi sunt: Radio Noroc, Radio Moldova şi Radio Plai.

21% dintre respondenţi citesc ziare mai des decât o dată pe săptămână, pe când 65% au spus că nu citesc ziare deloc. 10% dintre participanţii la sondaj citesc cu regularitate cel puţin o revistă autohtonă. Ziarele Komsomolskaia Pravda, Makler şi Argumentî i Faktî şi, respectiv, revistele VIP Magazin, Aquarelle şi Agricultura Moldovei sunt cele mai cunoscute din rândul respondenţilor.

În ceea ce priveşte site-urile de ştiri, respondenţi au spus că accesează mai des decât o dată pe săptămână site-urile www.protv.md şi www.jurnaltv.md, acestea fiind cele mai populare din această categorie media.

Nadine Gogu, director executiv al Centrului pentru Jurnalism Independent, a menţionat că datele ar putea să vină în ajutorul colegiilor din media pentru a vedea care este profilul telespectatorului, ascultătorului sau cititorului şi să utilizeze aceste date în favoarea activităţii lor. Tendinţele din studiu se păstrează pe parcursul mai multor ani, fără a înregistra schimbări majore.

Sondajul a fost efectuat în perioada 17 octombrie-11 noiembrie, pe eşantion de 1138 persoane cu o distribuţie reprezentativă la nivel naţional şi o marjă de eroare de +/- 2,5%. Studiul integral poate fi accesat pe www.media-azi.md la rubrica „Publicaţii”.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite