Posturile tv din Moldova, mai echidistante la sfârşitul campaniei electorale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cinci televiziuni au fost monitorizate. FOTO Arhivă Adevărul
Cinci televiziuni au fost monitorizate. FOTO Arhivă Adevărul

În urma monitorizării mai multor posturi de televiziune din Republica Moldova, s-a constatat o ameliorare în ceea ce priveşte reflectarea campaniei electorale pentru alegerile locale din 14 iunie, se arată în Raportul nr. 3 de monitorizare a mass-media prezentat de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI), transmite IPN.

Nadine Gogu, directorul CJI a menţionat că Moldova 1 a reflectat cel mai activ campania electorală în săptămâna precedentă. Majoritatea ştirilor difuzate au fost echidistante. S-a îmbunătăţit situaţia şi la capitolul asigurării echilibrului surselor. La postul public de televiziune nu s-a observat să fie favorizaţi sau defavorizaţi careva actori electorali.

Alte două posturi de televiziune monitorizate, Prime şi Canal 2, deseori au difuzat ştiri la indigo, însă s-a observat că nu au mai fost prezentate atât de multe ştiri, ca în perioadele anterioare, în care ar fi exponenţii Partidului Democrat care să vorbească despre reuşitele lor în funcţiile de primari. Totodată, se observă tendinţa ca la aceste posturi candidaţii democraţi să fie prezentaţi doar din punct de vedere pozitiv. Restul concurenţilor apărând în context negativ sau neutru. La ambele posturi s-a atestat o majorare semnificativă a numărului de surse-cetăţeni, fiind urmate de politicieni, funcţionari şi mult mai rar – experţi.

TV7 a avut un comportament relativ pozitiv, însă a reuşit mai puţin să asigure echilibrul surselor. S-a înregistrat o îmbunătăţirea în ceea ce priveşte asigurarea egalităţii gender. Cele mai multe apariţii le-a avut Partidul Liberal Democrat, fiind prezentat în context pozitiv. Dar diferenţa nu este mare faţă de alţi concurenţi electorali. Nu s-a înregistrat o favorizare masivă a unui singur concurent electoral.

Şi ultimul post de televiziune monitorizat, Accent TV, nu a asigurat imparţialitatea materialelor difuzate. Au fost favorizate Partidul Nostru şi Partidul Socialiştilor. De asemenea, s-a observat o tendinţă de defavorizare a Partidului Liberal, care este prezentat doar în context negativ.

Ion Bunduchi, directorul executiv al Asociaţiei Presei Electronice (APEL), a analizat titlurile la 4 din cele 5 televiziuni monitorizate (Moldova 1 nu-şi intitulează materialele) şi a depistat că acestea manipulează inclusiv prin titluri, cu excepţia TV7, la care nu s-a observat această tendinţă. La Prime şi Canal 2 s-a văzut tendinţa de a face agitaţie electorală prin titluri, iar la Accent TV au fost găsite titluri eronate.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite