Peste 1.000 de observatori la alegerile locale, delegaţi de Promo-Lex. Recomandări pentru Parlament şi CEC

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pavel Postică, şeful Efortului de Monitorizare pentru scrutinul din iunie FOTO Adevărul
Pavel Postică, şeful Efortului de Monitorizare pentru scrutinul din iunie FOTO Adevărul

Parlamentul Republicii Moldova ar trebui să instituie o dată unică de desfăşurare a alegerilor locale generale, iar localităţile care au mai puţin de 1.500 de locuitori să fie reorganizate. Asociaţia Promo-Lex a accentuat acest lucru în cadrul lansării primului Raport de Monitorizare a Alegerilor Locale Generale 2015.

Raportul prezentat în cadrul unei conferinţe de presă vizează perioada 3 – 29 aprilie 2015, cuprinde sinteza constatărilor observatorilor Promo-LEX, analiza modificărilor cadrului legal şi normativ şi trasează subiectele care vor constitui priorităţile Efortului de Monitorizare.

Deşi perioada pre-electorală a fost marcată de incertitudini privind data organizării alegerilor locale generale şi de modificări operate la Codul Electoral, Parlamentul a stabilit data scrutinului, respectând prevederile legale, amintesc experţii organizaţiei. „Printre argumentele dezbătute public de către liderii politici a fost necesitatea realizării reformei administrativ teritoriale, în acest context reamintim că la data începerii perioadei electorale în Republica Moldova în continuare avem 266 de localităţi cu un număr mai mic de 1500 de locuitori, pentru care se vor constitui circumscripţii electorale şi corespunzător vor fi cheltuiţi  bani din bugetul de stat”, a subliniat Pavel Postica, şeful Efortului de Monitorizare Promo-Lex.

În context, Asociaţia Promo-Lex recomandă Comisiei Electorale Centrale să instituie un plafon financiar unic pentru toţi concurenţii electorali, inclusiv partide politice la nivel de circumscripţie electorală în care au loc alegerile şi să impună detalierea cheltuielilor pe circumscripţii în rapoartele financiare ale concurenţilor electorali delegaţi de partide şi blocuri electorale.

Pe lângă monitorizarea Campaniei Electorale, la scrutinul din iunie 2015, Asociaţia Promo-Lex va desfăşura o Campanie de educaţie civică şi electorală. Campania “IEŞI la VOT!”  are drept scop promovarea unui vot informat şi conştient în rândul alegătorilor.

Promo-Lex desfăşoară cel mai mare efort de monitorizare, delegând peste 1000 de observatori în toate localităţile din ţară.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite