Europenii au investit milioane de lei în dezvoltarea regională a Republicii Moldova

Europenii au investit milioane de lei
în dezvoltarea regională a Republicii Moldova

Mai multe spoturi din campania „Construim viitorul acasă” vor fi difuzate timp de 4 luni.

În ultimii ani, în Republica Moldova, s-au implementat mai multe proiecte de dezvoltare regională: servicii de salubrizare, construirea de apeducte şi alimentarea cu apă potabilă, recondiţionarea locaţiilor cu potenţial turistic, îmbunătăţirea mediului şi diversificarea economiei.

Ştiri pe aceeaşi temă

Astfel, în perioada 2011-2014 în au fost investiţi aproape 736 de milioane de lei, atât din Fondul Naţional pentru Dezvoltare Regională, cât şi din surse externe. Pentru ca oamenii să cunoască cum se modernizează serviciile publice locale şi cum proiectele de dezvoltare regională au reuşit să contribuie la creşterea calităţii vieţii, a fost lansată campania de comunicare „Construim viitorul acasă".

În cadrul campaniei vor fi difuzate mai multe spoturi ce mizează pe dialogul dintre personaje - oameni simpli, precum şi pe imaginile de la proiecte reale de dezvoltare regională.

„Sunt încântat că o asemenea bună comunicare are loc şi că se vizualizează contribuţia domeniului dezvoltării regionale la creşterea calităţii vieţii. Este important ca cetăţenii să conştientizeze că anume cooperarea locală poate aduce bunăstare. Este nevoie ca autorităţile locale să coopereze pentru a presta în comun servicii publice de calitate", susţine ambasadorul Uniunii Europene în Republica Moldova, Pirkka Tapiola.

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Construcţiilor (MDRC) va adopta şi va pune în aplicare o Strategie de comunicare publică, concepută cu sprijinul GIZ. „Prin această campanie, vrem ca cetăţenii să conştientizeze că e nevoie de implicarea lor personală, pentru ca proiectele de dezvoltare regională să aibă sorţi de izbândă", afirmă ministrul Dezvoltării Regionale şi Construcţiilor, Vasile Bîtca.

Pe lângă spoturi, au fost elaborate bannere care surprinde reuşitele din domeniul dezvoltării regionale, pe regiuni de dezvoltare (Nord, Centru şi Sud) şi priorităţi:

1.    Reabilitarea infrastructurii fizice: reţele de apă şi canalizare, drumuri

2.    Îmbunătăţirea mediului şi atractivităţii turistice

3.    Diversificarea economiei şi sprijin pentru dezvoltarea sectorului privat: incubatoare de afaceri, zone economice libere, parcuri industriale.

Campania se desfăşoară cu sprijinul Guvernului Germaniei şi Uniunii Europene, oferit prin intermediul proiectului „Modernizarea serviciilor publice locale în Republica Moldova", implementat de Agenţia de Cooperare Internaţională a Germaniei (GIZ).

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările