Criză de profesori de matematică şi fizică în școlile de la noi

Foto simbol

Potrivit datelor prezentate de către Direcţiile de învăţămînt în anul de studii 2012-2013, 733 de tineri specialiști se pot angaja în școli. Preponderent, au rămas neacoperite locurile la matematică, informatică și fizică.

La limba română, limbi moderne, informatică, istorie, biologie, chimie și restul disciplinelor, situația este mai bună. Motivul neacoperirii locurilor la disciplinele matematică şi fizică îl constituie, potrivit Ministerului Educației, numărul insuficient de absolvenţi în raport cu necesarul de cadre.

În anul de studii 2011- 2012, numărul absolvenţilor cu studii superioare, la specialităţile cu profil pedagogic, este de 2378 de absolvenţi.
Nicolae Ghenciu, șef direcție resurse umane, formare continuă și atestare din cadrul Ministerului Educației, a anunțat că locurile vacante au fost repartizate instituţiilor superioare şi colegiilor pedagogice, conform specialităţilor.

Tinerii specialiști pot să se angajeze încă în școlile din raioanele: Cantemir-14 locuri vacante, UTA Găgăuzia -14 locuri, Hînceşti-9 locuri,Taraclia-8 locuri, Basarabeasca-6 locuri, Leova - 5 locuri.

Republica Moldova