Crimeea nu vrea să fie înmatriculată în Rusia

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autorităţile de la Kiev au anunţat că şoferii care vor deţine plăcuţe de înmatriculare ruseşti vor fi amendaţi FOTO gazeta.ru
Autorităţile de la Kiev au anunţat că şoferii care vor deţine plăcuţe de înmatriculare ruseşti vor fi amendaţi FOTO gazeta.ru

Majoritatea deţinătorilor de automobile din Crimeea nu se grăbesc să-şi schimbe plăcuţele de înmatriculare ale maşinilor şi permisele de conducere ucraineşti cu cele ruseşti, după ce peninsula a fost anexată de Rusia. Acest lucru le creează mari dureri de cap autorităţilor din regiune în primul rând din cauza faptului că o foarte mare parte din taxe pentru mijloacele de transport nu ajung la bugetul local, notează gazeta.ru

Şoferii nu vor să-şi schimbe plăcuţele pe dreptul de a călători în restul Ucrainei

Locuitorii din Crimeea nu vor să-şi înlocuiască plăcuţele de înmatriculare ucraineşti cu cele ruseşti, pentru că acest lucru nu le-ar permite să călătorească în restul Ucrainei. Asta pentru că autorităţile de la Kiev consideră maşinile din peninsulă ca fiind sub jurisdicţie proprie, iar dacă acestea primesc numere ruseşti, atunci se vor afla sub două jurisdicţii simultan. Astfel, aceste maşini sunt considerate drept „duplicate” ale originalelor de către ucraineni. De aceea, autorităţile de la Kiev au anunţat încă anul trecut că şoferii mijloacelor de transport din Crimeea care vor deţine noile plăcuţe de înmatriculare ruseşti vor fi amendaţi şi reţinuţi.

„Acest lucru este foarte bine înţeles de simplii locuitori din peninsulă care menţin o legătură puternică cu restul Ucrainei şi nu vor să-şi taie accesul spre restul teritoriului ucrainean, mai ales că permisele de conducere şi plăcuţele de înregistrare ruseşti nu oferă niciun fel de avantaj”, scrie gazeta.ru.

Bugetul din Crimeea, lăsat fără venituri din taxele auto

Până în prezent, la un an de la anexarea Crimeei, doar aproximativ un sfert din totalul mijloacele de transport din peninsulă şi-au înlocuit plăcuţele de înmatriculare cu cele ruseşti. Potrivit ultimelor date ale poliţiei rutiere din peninsulă, este vorba de circa 170 de mii de mijloace de transport din totalul de aproximativ 800 de mii.

Astfel, aşa-zisul ministrul al Finanţelor din republica aflată sub ocupaţie, Vladimir Levandovskii, se plânge că, în primul trimestru al acestui an, la bugetul local a ajuns mai puţin de un procent din totalul taxelor pentru mijloacele de transport.

Situaţia legată de permisele de conducere face şi mai trist tabloul pentru autorităţile din regiune - din aproximativ un milion de şoferi din peninsulă, doar în jur de 165 de mii şi-au făcut permise de conducere ruseşti, 153 de mii dintre ei dându-le în schimbul permiselor valabile la nivel internaţional. Astfel, în general, trendul de schimbare a numerelor de înmatriculare şi a permiselor de conducere este unul aflat în scădere.

Măsuri represive pentru rezolvarea problemei

Dată fiind situaţia, ruşii au încercat să rezolve problema prin măsuri represive, menţionează sursa. Astfel, Parlamentul republicii autonome, aflate sub ocupaţie, a adoptat anul trecut pe data de 1 septembrie o lege prin care automobilele şi motocicletele cu numere de înmatriculare ucraineşti nu au dreptul să se afle pe teritoriul Crimeei mai mult de 90 de zile. Legea prevede amendă sau chiar confiscarea mijlocului de transport pentru încălcarea termenului. Această măsură, însă, nu i-a speriat pe ucraineni. La fiecare trei luni, aceştia ies pur şi simplu de pe teritoriul peninsulei şi se întorc în scurt timp sau chiar în aceeaşi zi.

Moscova, pusă în dificultate

Tot din cauza situaţiei din regiune, Duma de Stat de la Moscova a trebuit să amâne intrarea în vigoare a unui proiect lege adoptat în anul 2013 care limitează activitatea şoferilor care deţin maşini cu numere de înmatriculare străine. Iniţial, acesta trebuia să intre în vigoare în anul 2014, însă, dat fiind faptul că, peste noapte, masa imensă de şoferi de profesie şi simpli conducători auto din Crimeea s-a pomenit a fi parte din Rusia, automat s-ar fi aflat în afara legii. Din această cauză, deputaţii de la Moscova au amânat intrarea în vigoare a iniţiativei legislative iniţial pentru data de 1 iunie 2015, însă având în vedere statisticile dezamăgitoare din peninsula anexată, Duma de Stat a fost din nou forţată să aducă amendamente la proiectul de lege şi să amâne intrarea în vigoare până la data de 1 martie 2017.

Cu toate acestea, nici în 2017 nu vor fi aplicate niciun fel de interdicţii, deoarece şoferii, neavând dorinţa de a deveni ruşi cu acte în regulă, în cel mai bun caz vor lăsa pentru ultima sută de metri schimbarea plăcilor şi permiselor de conducere, concluzionează gazeta.ru. Astfel, când vor vedea că sute de mii de oameni nu se agită să se conformeze noilor reguli, autorităţile de la Moscova vor fi nevoite să amâne din nou termenele, iar acest lucru se va repeta ani la rând.

Publicaţia rusă citează experţi locali care cred că singura variantă de a transforma parcul auto din Crimeea în unul rusesc sută la sută, este să se aştepte autoreînnoirea acestuia prin scoaterea treptată din uz a tuturor maşinilor vechi, noile maşini procurate de locuitorii din peninsulă urmând deja să fie înregistrate cu numere ruseşti.



 

Republica Moldova



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite