Ambasada SUA, reprezentanţa OSCE şi partidele de la guvernare, îngrijoraţi de excluderea Jurnal TV, Accent TV şi RTR Moldova din pachetele de cablu

Ambasada SUA, reprezentanţa OSCE şi partidele de la guvernare, îngrijoraţi de excluderea Jurnal TV, Accent TV şi RTR Moldova din pachetele de cablu

JurnalTV protestează în faţa ConsiliuluiCoordonator al Audiovizualului FOTO: Tudor Iovu

Ambasada Statelor Unite ale Americii din Republica Moldova, dar şi reprezentantul OSCE pentru libertatea presei s-au arătat îngrijoraţi de excluderea canalelor Accent TV, RTR Moldova şi Jurnal TV din mai multe pachete ale operatorilor prin cablu.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Aceste excluderi limitează accesul cetăţenilor Republicii Moldova la diferite puncte de vedere şi prejudiciază mass-media. Aceste cazuri recente par a fi continuarea unei tendinţe îngrijorătoare când instituţiile mass-media dispar de pe unde din motive mai puţin transparente, aşa cum s-a întâmplat în 2012 când a fost retrasă licenţa de emisie a canalului NIT.  Nu o astfel de situaţie a mass media merită cetăţenii Moldovei“, notează într-un comunicat de presă Ambasada SUA.

Diplomaţia americană a făcut apel la autorităţile Republicii Moldova să „asigure un mediu de operare echitabil şi transparent în care toate instituţiile mass media pot concura cu onestitate şi fără favoritism“. Reprezentantul OSCE pentru libertatea presei, Dunja Mijatović, susţine că excluderea a trei posturi TV din câteva reţele de cablu ar putea prejudicia pluralismul mass-media în Moldova.

Situaţia a fost comentată şi de PLDM şi PDM. Democraţii PDM au cerut atât emiţătorilor, cât şi la posturilor vizate să aibă o atitudine constructivă şi să caute împreună soluţiile cele mai bune pentru ca cetăţenii să nu fie privaţi de posibilitatea de a viziona posturile de televiziune pe care le doresc. PLDM îşi exprimă solidaritatea cu jurnaliştii şi anunţă că va veni cu iniţiative privind reglementarea pe deplin a acestui domeniu în spiritul dreptului la libera exprimare.

La începutul anului, posturile Accent TV şi RTR Planeta în Moldova au fost excluse din grila mai multor distribuitori de programe TV. Luni, 13 ianuarie, Jurnal TV a anunţat că a fost transferat din grila analogică de bază a distribuitorului Sun TV la pachetele digitale şi a fost eliminat din grila unor distribuitori regionali.


 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: