Transportatorii sălăjeni sunt sufocaţi de piraţii şoselelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
La ieşirea înspre Cluj s-a format o adevărată autogară pentru "piraţi"
La ieşirea înspre Cluj s-a format o adevărată autogară pentru "piraţi"

Mai mult de 50 la sută din veniturile obţinute din activitatea de transport în Sălaj nu sunt impozitate, iar administratorii firmelor de transport spun că sunt sufocaţi de „piraţi“.Poliţiştii au amendat ieri 90 de şoferi care făceau transport ilegal de persoane. Valoarea totală a sancţiunilor a fost de 11.000 de lei

Cei care transportă „pe blat“ sunt monitorizaţi de poliţişti, dar amenzile par să nu-i sperie prea tare. „Periodic avem acţiuni pentru depsitarea celor care fac transport ilegal. Numai ieri, în urma controalelor efectuate am amendat 90 de piraţi, valoarea amenzilor fiind de aproape 11.000 de lei“, explică Remus Cliţan, comisar în cadrul Serviciului de Circulaţie al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Sălaj.


Revin pe şosele după ce sunt amendaţi


Conform declaraţiilor sale, chiar dacă amenzile sunt destul de mari „piraţii“ se întorc din nou pe şosele. „Noi încercăm să ne facem cât mai bine datoria, dar singuri ne e destul de greu. Mai sunt şi alte instituţii abilitate care pot face controale şi îi pot sancţiona pe transportatorii ilegali”, mai spune Cliţan.


Petru Pop, comisarul şef al Gărzii Financiare Sălaj, instituţie care are în fişa postului şi combaterea „transportului ilegal“, spune că subordonaţii săi nu pot face mai multe controale în trafic pentru că sunt prea puţini. „În momentul de faţă, avem numai 10 comisari pentru tot judeţul, iar ei trebuie împărţiţi pe zeci de domenii de activitate. Pe lângă munca de teren, avem de rezolvat şi sesizări penale, care ne sunt transmise de la alte instituţii“, susţine Pop, pentru a justifica numărul mic de controale, 4 la număr, din acest an.


„Gaură“ de 5.000 de lei pe lună

Sergiu Gurzău, administratorul unei firme de transport care are curse pe mai multe trasee judeţene, spune că, în fiecare lună pierde cel puţin 5.000 de lei din cauza „piraţilor“. „Noi avem trasee clare şi orare care trebuie respectate, altfel riscăm amenzi de sute de milioane de lei vechi. Transportatorii ilegali ne se ţin de trasee, iar uneori vin cu cinci minute în faţa noastră din staţiile autorizate de unde trebuie să urce călătorii şi ne fură clienţii”, se plânge Gurzău.


Clienţii sunt inconştienţi

Adrian Făgăraş, reprezentantul Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) şi administrator al firmei Cento, cea mai mare din judeţ, spune că în cazul său pierderile sunt foarte greu de cuantificat. „Pe Zalău – Cluj, «piraţii» îmi iau mai mult de 80 la sută din clienţi, iar pe celelalte trasee, cam 50 – 60 la sută. Pe lângă reacţia destul de înceată a autorităţilor, vina e şi a celor care urcă în maşinile «piraţilor». Pot spune că oamenii sunt inconştienţi“, susţine Făgăraş.


Călătorii nu sunt asiguraţi la „piraţi“



„Dacă urcă într-o maşină de-a mea, indiferent că e vorba de o cursă internaţională de 100 de euro sau de un bilet de doi lei, în spatele acestui tarif se află şi asigurarea pentru călători, dar şi cea pentru bagaje. Pe când, dacă li se întîmplă ceva pe maşina unui «pirat», nu vor beneficia de nicio despăgubire“, explică administratorul firmei Cento.

Zalău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite