Paradox "made in" România: îţi achiţi integral creditul la bancă şi tot rămâi dator
0Printre instituţiile din Sălaj găsite anul trecut cu nereguli de Curtea de Conturi se numără şi Sucursala Sălaj a CEC Bank, care a înregistrat incorect în evidenţa contabilă rambursarea anticipată a unui credit.
În Raportul public pe 2010 al Curţii de Conturi a României, făcut public săptămâna aceasta, apare, printre altele, şi Sucursala Zalău a CEC Bank. Potrivit raportului, inspectorii Curţii au depistat aici faptul că, dintr-o eroare a unui funcţionar, un client bun-platnic a ajuns să fie declarat restanţier. Acest fapt s-a întâmplat din cauza “înregistrării incorecte, în evidenţa contabilă, a unei operaţiuni de rambursare anticipată a unui credit şi a accesoriilor aferente". Mai exact, "suma depusă la bancă de un client, în vederea rambursării anticipate a unui credit de nevoi personale, a rămas în contul curent al acestuia, fără să fie acoperit creditul, clientul figurând, în mod eronat, ca fiind dator la bancă cu suma în cauză. Abaterea a fost înlăturată în urma verificării efectuate de bancă, la solicitarea clientului”.
Pentru rezolvarea acestei situaţii, a fost aprobată solicitarea sucursalei de a se majora cheltuielile băncii cu suma respectivă, fiind debitat contul de cheltuieli diverse de exploatare şi creditându-se contul curent al clientului. Operaţiunea ar fi trebuit să fie reglată prin afectarea rezultatului reportat şi nu prin majorarea cheltuielilor. Astfel, au fost încălcate prevederile Legii contabilităţii nr.82/1991, republicată şi ale Legii nr.571/2003 privind Codul Fiscal.