Opt strategii care reduc stresul şi aduc fericirea. De ce este important să notezi lucrurile pentru care eşti recunoscător

Opt strategii care reduc stresul şi aduc fericirea. De ce este important să notezi lucrurile pentru care eşti recunoscător

Micile detalii ne pot aduce fericirea

Când ne gândim la ceea ce ne face fericiţi, avem tendinţa să ne concentrăm asupra aspectelor pe care ni le dorim cu ardoare, fie că este vorba despre lucruri concrete, fie despre chestiuni intangibile, precum pacea interioară, timpul ori iubirea adevărată.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cu toţii suntem stresaţi: avem o zi proastă la locul de muncă, copiii ne dau bătăi de cap, urmează să susţinem un examen, avem multe sarcini de îndeplinit în timp scurt. Specialiştii susţin că apelând la anumite strategii, nu doar că vom reduce nivelul stresului, ci vom reuşi să avem o atitudine pozitivă şi, implicit, vor fi mai fericiţi.

Un studiu derulat la Northwestern University Feinberg School of Medicine a identificat 8 astfel de strategii, uşor de învăţat şi care trebuie să devină un obicei în viaţa cotidiană a fiecăruia pentru a da randament.

1. Identificaţi un eveniment pozitiv în fiecare zi. Chiar dacă lucrurile stresante din viaţa fiecăruia ne pot consuma energia, să ne facem timp pentru a găsi un detaliu care ne poate face ziua mai frumoasă; poate fi un buchet de flori, o ceaşcă de cafea aromată sau câteva minute petrecute în parc.

2. Savuraţi evenimente pozitive. Povestindu-le cuiva, notându-le într-un jurnal sau împărtăşindu-le pe reţelele sociale vă veţi putea bucura mai mult timp ce lucrurile bune de care aveţi parte.

3. Întocmiţi un jurnal al recunoştinţei. Punerea pe foaie a elementelor pentru care sunteţi recunoscători vă va face să realizaţi cât de multe lucruri bune aveţi în viaţa voastră. În plus, le veţi putea reciti ori de câte ori simţiţi asta.

4. Identificaţi unul dintre punctele forte. Faceţi acest lucru în fiecare zi şi gândiţi-vă cum v-aţi folosit de acest avantaj.

5. Stabiliţi câte un obiectiv pentru fiecare zi şi urmăriţi cum progresaţi. Nu optaţi pentru ţeluri măreţe, ca să nu intervină frustrarea în cazul în care nu reuşiţi ce v-aţi trasat.

6. Gândiţi-vă la un factor de stres minor cu care v-aţi confruntat, apoi încercaţi să îl priviţi dintr-o perspectivă diferită. Această abordare se numeşte "reevaluare pozitivă" şi este în esenţă o modalitate de a găsi un bine în orice rău. Spre exemplu, dacă ţi-au uitat pacheţelul cu mâncare acasă, gândiţi-vă că este un motiv pentru a lua masa de prânz împreună cu un prieten. Dacă sunteţi blocaţi în trafic, gândiţi-vă ca la un timp de gândire la lucruri importante şi de luare a deciziilor fără a fi întrerupt de cineva.

7. Faceţi un mic act de bunătate în fiecare zi. Cercetările arată că bunătatea şi compasiunea sunt corelate cu longevitatea, cu sănătatea fizică şi cea emoţională.

8. Dezvoltaţi-vă capacitatea de înţelegere, acordând atenţie experienţelor zilnice. De asemenea, puteţi încerca un exerciţiu de respiraţie de 10 minute, timp în care să vă concentraţi asupra respiraţiei, pentru a vă ajuta să vă focusaţi şi să vă liniştiţi.

Vă mai recomandăm:

Top 5 ponturi să-ţi recâştigi încrederea în tine. Cine sunt oamenii cu care nu trebuie să ne comparăm niciodată

De ce spunem minciuni. Psihologii: în faţa celui care minte se află cineva care acceptă să fie înşelat

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările