Judeţul care elimină birocraţia din administraţie, cu ajutorul banilor europeni. „Vrem să simplificăm, să fim mai operativi“

Judeţul care elimină birocraţia din administraţie, cu ajutorul banilor europeni. „Vrem să simplificăm, să fim mai operativi“

Proiectul se va derula pe parcursul a doi ani FOTO Arhivă

Finanţat în cadrul Programului Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020, proiectul va fi implementat în următorii doi ani în judeţul Sălaj, cu scopul simplificării procedurilor administrative şi a creşterii eficienţei în administraţia judeţeană.


Consiliul Judeţean Sălaj implementează, în perioada aprilie 2019-mai 2021, proiectul ”SPACE – Simplificarea Procedurilor Administrative şi Creşterea Eficienţei în judeţul Sălaj”, finanţat în cadrul Programului Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020.

Prin acest demers, autorităţile îşi propun reducerea cu minim 30% a timpului aferent livrării serviciilor către cetăţeni, primării, ONG-uri, asociaţii şi mediul de afaceri, prin oferirea unor servicii cu acces on-line, crearea unei arhive digitale şi eliminarea, în acest fel, a birocraţiei existente. În plus, va fi redus la maxim fluxul clasic pe hârtie pentru unele servicii oferite exclusiv de către CJ Sălaj, precum obţinerea informaţiilor despre concesionarea, închieirerea ori vânzarea de bunuri proprietate publică sau privată, obţinerea acordului prealabil pentru lucrări în zona drumurilor judeţene, obţinerea acordului privind efectuarea de lucrări în clădirile de patrimoniu judeţean, solicitarea sprijinului financiar în cazurile sociale, comunicarea începerii sau încheierii execuţiei lucrărilor de construire ori eliberarea licenţelor de transport.

Potrivit reprezentanţilor instituţiei, va fi îmbunătăţit accesului la informaţii prin up-gradarea site-ului web al instituţiei pentru a fi receptiv, intuitiv şi accesibil persoanelor cu dizabilitaţi, va fi elaborat un instrument extranet pentru confirmarea veridicităţii actelor emise de instituţie, iar 70 de angajaţi din aparatul de specialitate al CJ Sălaj vor fi instruiţi în vederea creşterii eficienţei serviciilor oferite.

"Serviciile vor fi mai bune calitativ şi mai rapide. Vrem să simplificăm, să fim mai operativi, să ajutăm beneficiarii să intre în posesia informaţiilor de care au nevoie în cel mai scurt timp. Digitalizarea va permite accesarea informaţiilor şi documentelor de care au nevoie fără să se mai deplaseze sau să aştepte răspunsurile scrise ca până acum", dă asigurări Tiberiu Marc, preşedintele CJ Sălaj.

Valoarea totală a proiectului este 2,9 milioane de lei.

Mai puteţi citi:

Zălăuanii au făcut topul celor mai importante proiecte de infrastructură. Cum arată clasamentul

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos: