Cum a reacţionat Primăria la problemele semnalate de un ONG în proiectul centurii Zalăului. „Aprecierile sunt mai puţin interesante pentru comunitatea noastră“

Cum a reacţionat Primăria la problemele semnalate de un ONG în proiectul centurii Zalăului. „Aprecierile sunt mai puţin interesante pentru comunitatea noastră“

Primul tronson al centurii a fost finalizat în 2010, iar de atunci, investiţia este în stand-by FOTO Andreea Vilcovschi

Scrisoarea deschisă transmisă lui Lucian Bode vine la câteva zile după ce Asociaţia Pro Infrastructură semnala că fostul ministru Răzvan Cuc a scos din contractul de pregătire realizarea proiectului tehnic şi a licitat proiectarea şi execuţia doar în baza unui studiu de fezabilitate.

Ştiri pe aceeaşi temă

La două zile după ce Asociaţia Pro Infrastructură semnala, pe Facebook, că licitaţia pentru o porţiune din centura Zalău a fost demarată fără a exista şi proiectul tehnic, motiv pentru care niciun investitor serios nu s-a implicat, municipalitatea a transmis o scrisoare deschisă ministrului Transporturilor, zălăuanul Lucian Bode.
În scrisoarea semnată de către primarul Ionel Ciunt, viceprimarii Teodor Bălăjel şi Nicolae Fazakas şi de administratorul public Călin Forţ, aceştia îi solicită ministrului să ia măsurile ce se impun pentru ca proiectul şoselei de centură a municipiului să fie demarat în primăvara lui 2020.

"Şoseaua de centură a municipiului Zalău reprezintă o urgenţă atât pentru cetăţenii oraşului, cât şi pentru cei care tranzitează judeţul Sălaj. Administraţia locală a făcut toate eforturile pentru ca lucrările să fie demarate în cel mai scurt timp şi, în continuare, este foarte preocupată de urgentarea realizării acestui proiect", spun semnatarii.

Potrivit acestora, în anul 2018, la solicitarea municipalităţii, reprezentanţii MApN au fost la Zalău cu scopul găsirii unor soluţii care să respecte condiţiile de siguranţă ale poligonului de trageri, pentru deblocarea realizării obiectivului de investiţii ”Varianta de ocolire a municipiului Zalău, etapa 2, între DN1F km 76+625 – DJ 191C”: "În baza întâlnirii din luna iulie 2018 s-a efectuat un studiu balistic, de către reprezentanţii Academiei Tehnice Militare, absolut necesar pentru continuarea Studiului de Fezabilitate, în urma căruia s-a obţinut avizul favorabil din partea MApN. Studiul de fezabilitate a fost depus pentru obţinerea avizului de mediu, acesta fiind obţinut în 20 martie 2019, astfel intrând în linie dreaptă pentru procedura de licitaţie publică. De asemenea, reprezentanţi din cadrul instituţiei noastre au permanent în atenţie acest proiect, iar în acest sens au sprijinit echipele care s-au ocupat de studiile geotehnice şi topografice necesare proiectului. Reamintim că la preluarea mandatului de ministru al Transporturilor, proiectul la care facem referire era în faza de licitaţie publică".

Cât despre aspectele semnalate de către Asociaţia Pro Infrastructură, conducerea Primăriei Zalău consideră că acestea "sunt mai puţin interesante pentru comunitatea noastră, pentru care finalizarea acestui proiect este o urgenţă".

"Dumneavoastră, domnule ministru, cunoaşteţi mai bine decât miniştrii anteriori importanţa acestei investiţii (fiind om al locului). Vă rugăm şi insistăm să dispuneţi măsurile care se impun pentru ca acest proiect să fie demarat în primăvara anului viitor", conchid oficialii zălăuani.

În urmă cu câteva zile, cei de la Pro Infrastructură anunţau că, la finalul lunii noiembrie, CNAIR a anulat licitaţia pentru finalizarea sectorului lipsă din centura Zalău, nefiind depusă nicio ofertă conformă. ”Incertitudinile neacoperite în studiul de fezabilitate au ţinut departe investitorii serioşi”, susţin reprezentanţii asociaţiei care solicită realizarea unor investigaţii geologice suplimentare care să permită reluarea procedurii.

Citiţi şi:

12 hectare de pădure rase de pe suprafaţa pământului pentru centura Zalăului

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: