Cum poţi deveni asistent maternal profesionist. Actele necesare la atestare şi situaţiile în care licenţa este retrasă

Cum poţi deveni asistent maternal profesionist. Actele necesare la atestare şi situaţiile în care licenţa este retrasă

Atestatul asistentului maternal este valabil 3 ani

Pe fondul reformei din asistenţa socială, care presupune închiderea centrelor de tip rezidenţial, sistemul românesc de protecţie a persoanelor vulnerabile are nevoie de numeroşi asistenţi maternali.

Asistentul maternal profesionist este persoana fizică, atestată de către Comisia pentru Protecţia Copilului care asigură prin activitatea pe care o desfăşoară la domiciliul său, creşterea, îngrijirea şi educarea, necesare dezvoltarii armonioase a copiilor pe care îi primeşte în plasament.

“Persoana care desfăşoară o astfel de activitate trebuie să dovedească faptul că are profilul psihologic şi calităţile necesare pentru a-şi îndeplini obligaţiile pe care şi le asumă ca părinte”, explică Violeta Milaş, directorul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sălaj. Potrivit spuselor sale, nevoia de asistenţi maternali este din ce în ce mai mare, în condiţiile în care centrele de tip rezidenţial vor fi închise.

Pentru a devenit asistent maternal profesionist, persoana interesată trebuie să depună, mai întâi de toate, o cerere la DGASPC, la care va anexa următoarele acte: copii legalizate ale actelor de stare civilă şi ale actelor de studii ale solicitantului, o scurtă prezentare a persoanelor cu care locuieşte, certificate medicale care să prezinte o evaluare completă a stării de sănătate a solicitantului şi ale persoanelor cu care acesta locuieşte, cazierul judiciar al solicitantului şi ale persoanelor cu care acesta locuieşte, un document din care să rezulte dreptul de folosinţă asupra locuinţei, respectiv copie legalizată a titlului de proprietate sau a contractului de închiriere, recomandări ale vecinilor, cunoscuţilor şi rudelor, precum şi recomandări ale reprezentanţilor primăriei de domiciliu, cu privire la profilul social al solicitantului.

Termenul de soluţionare al acestei cereri este de 90 de zile de la depunere, precizează oficialul DGASPC Sălaj.
Ulterior, asistenţii sociali din cadrul instituţiei vor asigura selecţia, pregătirea şi evaluarea asistenţilor maternali şi potrivirea dintre aceştia si copii.

“Atestatul este valabil 3 ani”, subliniază Violeta Milaş. Aceasta mai spune că activitatea asistentului maternal se desfăşoară în temeiul unui contract de muncă încheiat fie cu Serviciul Public Specializat pentru Protectia Copilului, fie cu un ONG care desfăşoară activităţi în domeniul protecţiei copilului: “Contractul se incheie pe o perioada de trei ani, perioada de valabilitate a atestatului, cu o perioada de proba de minim trei luni”.

Nu pot deveni asistenţi maternali profesionişti cei care au o condamnare prin hotărare judecătorească rămasă definitiva, pentru săvarşirea cu intenţie a unei infracţiuni; părinţii decăzuţi din drepturile părinteşti sau cei ai căror copii au fost declaraţi abandonaţi prin hotărare judecătorească rămasă definitive şi nici persoanele care suferă de boli cronice transmisibile.

Citiţi şi:

Copii dispăruţi pe capete din centrele de plasament. „Refuză să se adapteze rigorilor vieţii dintr-un centru şi să meargă la şcoală“

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: