Chinezii vor să construiască şoseaua de centură a Zalăului. Când ar putea fi dat drumul în trafic

Chinezii vor să construiască şoseaua de centură a Zalăului. Când ar putea fi dat drumul în trafic

În lipsa centurii, traficul greu trece prin oraş FOTO Andreea Vilcovschi

Lucrările la şoseaua de centură a Zalăului au început în 2008 şi s-au blocat după doi ani, odată cu finalizarea primului tronson.

Ştiri pe aceeaşi temă

O singură ofertă a fost depusă pentru construcţia celui de-al doilea tronson al şoselei ocolitoare a Zalăului, a declarat Sorin Scarlat, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în cadrul unei conferinţe de presă susţinute la Zalău, sâmbătă, 15 februarie. Oferta a fost depusă de către un consorţiu format din două firme: Sinohydro din China şi Good Prod SRL din Zalău.
"M-aş fi aşteptat să avem trei-patru ofertanţi, pentru că atunci, CNAIR ar fi putut, respectând condiţiilor legale, să aleagă. Din păcate nu este în această situaţie, dar din fericire avem un ofertant", a afirmat, la rândul său, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Lucian Bode.

În perioada următoare va fi analizată garanţia de participare, urmată de evaluarea documentului unic de achiziţie europeană, verificarea şi analiza ofertei tehnice şi evaluarea financiară a ofertantului, după care va fi semnat contractul. "În termen de 15 zile de la semnarea contractului, ofertantul trebuie să depună garanţia de bună execuţie, după care se emite ordinul de începere pentru realizarea proiectului tehnic, iar apoi ordinul de începere a lucrărilor de construcţii, acestea din urmă derulându-se pe parcursul a 24 de luni", a explicat Scarlat. Acesta a oferit detalii despre cei doi asociaţi, precizând că societatea din China a mai participat la proceduri de achiziţie deschise de către CNAIR şi are semnat un contract de întreţinere multianuală cu Regionala de Drumuri şi Poduri Iaşi. În ceea ce priveşte firma din România, aceasta a câştigat contractul pentru realizarea a 10 parcări pe Autostrada Bucureşti-Ploieşti şi asigură întreţinere multianuală a drumurilor în zona Maramureş.

Potrivit ministrului Transporturilor, dacă ofertantul îndeplineşte toate condiţiile, în maxim două luni va fi semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia celui de-al doilea tronson. "Sunt conştient că de realizarea acestui obiectiv depinde enorm dezvoltarea municipiului Zalău şi a judeţului Sălaj (...) Voi fi cu sufletul împăcat în momentul în care voi vedea că acest contract este semnat şi se demarează efectiv. Termenul nu este foarte lung: 6 luni proiectare cu 24 de luni execuţie, aşa că am putea vorbi într-un scenariu optimist, că la finalul lui 2022 acest obiectiv să fie dat în trafic", a punctat Bode.

Cel de-al doilea tronson al Variantei de ocolire a municipiului Zalău are o lungime de 5,35 km şi o valoare estimată de aproape 245 milioane de lei. Lucrările la primul tronson, în lungime de 9,6 km, au demarat în 2008, fiind finalizate doi ani mai târziu. De atunci, proiectul a bătut pasul pe loc, printre piedicile apărute fiind poligonului de tragere aflat pe traseu.

Mai puteţi citi:

Ministrul Transporturilor: Peste 70 de km de drumuri judeţene din Sălaj şi Cluj vor fi transformate în drumuri naţionale

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: