Transformarea râului Prut în canal navigabil a rămas doar o fantezie

Transformarea râului Prut în canal navigabil a rămas doar o fantezie

Râul Prut

În urmă cu doi ani, Prefectura Vaslui prezenta, împreună cu un secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Septimiu Buzaşu, un proiect privind reluarea a transportului naval pe râul Prut.  Proiectul de navigaţie prevedea construirea unui port şi a mai multor depozite de cereale, în comuna Fălciu, marfa depozitată urmând a fi transportată pe Prut până la Dunăre

Cu ocazia unei vizite efectuate în judeţ, demnitarul a declarat că va fi format un grup interministerial – Ministerul Transporturilor, Ministerul Afacerilor Interne şi Ministerul Mediului.  “Un astfel de subiect trebuie discutat şi cu Republica Moldova. Istoria ne arată că râul Prut a fost navigabil, iar tot ceea ce istoria ne dă ca lecţie trebuie să vedem dacă nu este fezabil şi astăzi, mai ales în contextul în care Uniunea Europeană încurajează şi finanţează circulaţia pe căile navigabile interioare. Dacă un astfel de proiect este fezabil, are şanse să obţină fonduri europene”, declara, în 2012, Septimiu Buzaşu, la Vaslui.
Proiectul privind transormarea Prutului într-un canal navigabil, aşa cum era în perioada interbelică, era susţinută şi autorităţile din Iaşi, fostul primar, Constantin Simirad, declarând că acesta este visul său. Tot în 2012, autorităţile ieşene anunţau că ar fi necesare 20 de milioane de euro pentru acest proiect, bani ce urmau a fi absorbiţi din fondurile europene. 
La doi ani de la aceste declaraţii mega-optimiste, conducerea Prefecturii Vaslui este “a celorlalţi”, iar planurile privind râul Prut sunt ale nimănui.
“Instituţia Prefectului Vaslui a salutat atunci iniţiativa, prin deschiderea faţă de orice solicitare putea fi făcută privind acest proiect din partea ministerelor implicate. Până la data întocmirii acestei informări, nu au fost transmise instituţiei noastre alte informaţii privitoare la subiect”, se arată într-un comunicat al Prefecturii Vaslui.
În perioada interbelică, râul a fost canal navigabil navigabil, însă în perioada comunistă navigaţia pe Prut a fost treptat abandonată, cursul nemaifiind întreţinut

Citeşte şi:

Vis de 1,5 miliarde de euro: hidrocentrale şi navigaţie pe râul Prutul

Podurile dintre fraţi: câte treceri am avut peste râul Prut şi câte au rămas

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările