Prin birturi, şanţuri şi latrine, facturile E.ON ajung la tine. Ce trebuie să facă consumatorii casnici pentru a-şi primi corespondenţa acasă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În mai multe comune din judeţul Vaslui, facturile de energie electrică nu mai ajung la destinari decât întâmplător. În ultimele trei luni, tot mai multe comunităţi rurale au semnalat că facturile au fost aruncate pur şi simplu în latrine, prin şanţuri sau lăsate teancuri pe la birturile săteşti

În cursul lunii august, Compania E.ON a decis să renunţe la serviciile Poştei Române pentru distribuirea facturilor la energie electrică în 20 de judeţe din partea de nord a ţării şi să încheie contracte cu o firmă de curierat: Total Post.

Încă din septembrie, când au fost emise primele facturi ce urmau să fie distribuite de Total Post au început problemele. În mai multe comune, facturile au ajuns oricunde numai la consumatori nu. Reclamaţiile depuse la Protecţia Consumatorului, dar şi la sediul E.ON Bârlad şi Vaslui nu au avut efectul dorit.

Miercuri, în comuna Şuletea, facturile au fost lăsate într-o crâşmă, printre sticlele cu băutură. Primarul Ciprian Tamaş, este decis să facă noi reclamaţii pentru a veni în sprijinul concetăţenilor: “Le-au lăsat şi la Primărie şi le-am interzis acest lucru. Le-am spus şi angajaţilor să nu mai primească facturi. Miercuri, 19 noiembrie, am intrat într-un magazin din sat şi mi-au sărit în ochi teancul de facturi lângă sticlele cu bere. Oamenii stăteau la o masă la băut cu facturile sătenilor alături”.

Edilul din Şuletea şi-a exprimat indignarea, mai ales că a făcut sesizări atât la Protecţia Consumatorului, cât şi la E.ON: “Am primit răspuns doar de la Electricitate şi au spus că fac demersuri pentru a îmbunătăţi sistemul.

Situaţii similare au fost reclamate şi în localităţile Zorleni, Popeni, Sîrbi (comuna Banca), Şuletea, Laza (n.r. localitate unde facturile au fost aruncate pur şi simplu în latrine).

Sancţiuni contravenţionale

O parte din nemulţumiţi au reclamat situaţia la Centrul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Vaslui şi a fost luată măsura sancţionării operatorului economic care a emis facturile, respectiv E.ON Energie România. “S-au înregistrat două reclamaţii în luna septembrie şi în urma verificărilor efectuate s-a constat că aspectele reclamate se confirmă parţial. Operatorul economic a fost sancţionat contravenţional şi vor fi luate măsuri pentru eliminarea neajunsurilor create consumatorilor”, a comunicat Constantin Vasilache, comisar şef adjunct la CJPC Vaslui.

Compania E.ON a încheiat contracte cu Total Post pentru distribuirea facturilor în 20 de judeţe din nordul ţării, şase judeţe fiind din zona Moldovei (Bacău, Iaşi, Vaslui, Neamţ, Suceava şi Botoşani). Deficienţe în distribuirea facturilor au fost semnalate în ultimele patru judeţe enumerate din zona Moldovei, situaţii recunoscute şi asumate de oficialii companiei.

Citeşte şi:

Adio, facturi umflate la căldură! S-a semnat încă un contract pentru reabilitare termică

Cum riscă românii să fie debranşaţi de la electricitate: facturile E.ON, distribuite în latrine şi în birturi săteşti

O nouă fază a programului „Casa Verde”

Casa ecologică din Sângeorz-Băi găzduieşte o inedită proiecţie de film

Vaslui



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite