Oferte incredibile pentru transportul în comun la Bârlad: gratuităţi şi bilete la preţ redus, redevenţe şi investiţii

Oferte incredibile pentru transportul în comun la Bârlad: gratuităţi şi bilete la preţ redus, redevenţe şi investiţii

Aspect din momentul deschiderii ofertelor FOTO Sabina Ghiorghe

Aflată la a doua "strigare", licitaţia privind atribuirea transportului în comun în Bârlad pentru următorii 6 ani a adus în prim plan oferte neaşteptate

Ştiri pe aceeaşi temă

Două societăţi comerciale s-au înscris la cea de-a doua licitaţie privind atribuirea transportului în comun la Bârlad: SC Unistil SRL (cea care asigură transportul în comun din 2010) şi SC Vertrantis SRL. Ofertele au fost deschise la ora 12 şi după ce comisia a constatat că este îndeplinită procedura preliminară au fost deschise plicurile în prezenţa administratorilor celor două firme şi a jurnaliştilor. Tiberius Nechita, preşedintele PRU Bârlad, a fost şi el prezent la licitaţie ca simplu cetăţean pentru a vedea cum decurg lucrurile.

Desemnarea firmei câştigătoare se va face în termen de cel mult 10 zile de la data deschiderii ofertelor, interval în care vor fi analizate documentele anexate dosarului de licitaţie.

Comisia de licitaţie este alcătuită din cinci membri şi fiecare are votul său pentru decizia finală. Componenţa este următoarea: Mihai Bozianu - preşedinte comisie, Aurelian Răducu - secretar comisie, Nicoleta Neagu - contracte/licitaţii, Mihaela Dudău - jurist şi George Şolcă - director executiv adjunct.

Concurenţa face diferenţa

După ani în care transportul în comun s-a desfăşurat în condiţii  improprii, care au stârnit indignarea călătorilor, bârlădenii au dovada că se puteau îmbunătăţi condiţiile la tarife mai mici cu mulţi ani în urmă. Ofertele celor două firme au fost în mare parte asemănătoare, cel mai mare câştig pare a fi preţul biletului. Atât Vertrantis cât şi Unistil au oferit 1 leu/bilet, faţă de 2 lei cât este la ora actuală.

Abonamentul lunar pentru elevi ar costa 34 lei potrivit ofertei Vartrantis şi 35 de lei potrivit ofertei Unistil, în ambele cazuri 50% din contravaloarea abonamentului fiind suportată de bugetul local.

Persoanele cu handicap ar beneficia de gratuităţi în varianta Vartrantis sau de o reducere de 60% dacă va câştiga Unistil.

Cât priveşte redevenţa oferită de licitatori Primăriei Bârlad lucrurile stau astfel: 21.000 lei/lună (Vertrantis) sau 25.000 lei/lună (Unistil).

Diferenţe majore se constată la programele de investiţii unde Vertranstis se obligă să investească 618.000 lei pe perioada concesionării (6 ani), din care, 150.000 lei în primele 18 luni de la adjudecarea contractului. Unistil a promis investiţii mult mai mici, de 300.000 lei. Sumele amintite se referă la modernizarea staţiilor de autobuz, staţii monitorizare etc.

Hoţoi: "Nu ştiu cum o să reuşeacă"

Potrivit caietului de sarcini, cei interesaţi să asigure transportul în comun în Bârlad au depus 60.000 de lei, scrisoare de bonitate, au făcut dovada că au parc auto Euro4 (care să nu fie mai vechi de 10 ani) format din 12 autobuze şi 9 microbuze.

FOTO Vasile Puşcaşu şi Sergiu Hoţoi

Sergiu Hoţoi, administratorul Unistil, a recunoscut, pentru "Adevărul" că cealaltă ofertă este mai bună: "Deocamdată nu suntem în avantaj. În mare parte am făcut oferte sensibil egale. Oferta lor de investiţii a fost foarte mare şi nu ştiu cum o să reuşească. În plus, noi avem autobuze proprii, ei le au în leasing. La 1 leu/bilet, în condiţiile numărului actual de călători, 70-80% ar fi doar ratele pentru leasing. Dar sunt şi cheltuieli cu salariaţi, cu motorină, câte şi mai câte. Vom face o cerere de fundamentare a tarifelor pentru a vedea dacă au acoperire pentru ofertele făcute".

Munteanu: "Mă simt câştigător"

Cătălin Munteanu (foto sus), administratorul Vertrantis, aşteaptă verdictul comisiei de licitaţie fără emoţii: "Mă simt câştigător. Mi-am făcut calcule şi cred că bârlădenii pot circula cu 1 leu.  Noi administrăm aşa de bine încât ne permitem să oferim condiţii la preţuri decente. Autobuzele noastre sunt noi şi au consum de 20% pe când ale lor sunt vechi şi consumă 50%. După 5 ani încheiem leasing-ul şi vom intra pe profit. La 1 leu biletul autobuzele vor fi pline de oameni şi va compensa preţul scump actual. Elevii nu vor mai merge cu taxiul la şcoală pentru că va fi mai ieftin cu autobuzul. Ne vom ţine de promisiuni, vom face investiţii în staţiile de autobuz, vom monta chioşcuri, vor fi bănci, staţiile vor fi iluminate, vom pune panouri electronice şi călătorul va şti cât are de aşteptat în staţie, autobuzele fiind monitorizate prin GPS".

Circul privind proastele condiţii ale transportului în comun a fost deschis la începutul anului de Andra Palmaciu. Eleva de clasa a XII-a de la Liceul Teoretic "Mihai Eminescu" a postat pe contul personal de socializare o serie de scrisori deschise adresate lui Vasile Puşcaşu (patron Unistil) şi deputatul PSD Adrian Solomon, considerând că sunt pricipalii responsabili pentru umilirea călătorilor. Adolescenta a studiat legea, a cerut drepturi pentru toţi elevii şi a reuşit să impună aleşilor locali un proiect de hotărâre prin care elevii să beneficieze de reducere de 50% pentru transportul în comun, aşa cum prevede legea învăţământului.

Citeşte şi:

Transportul în comun la Bârlad, rămâne la actualele standarde. Contractul de concesiune al SC Unistil SA a fost prelungit cu girul consilierilor locali

Liceana din Bârlad care „s-a luat“ de oamenii influenţi din oraş: „V-aş da dracu'. Cât de tolerantă să fiu, să-mi ia patru ani să prind curaj să vă spun?“

Liceana din Bârlad care „s-a luat” de cei mai influenţi oameni din oraş a bătut cu pumnul şi în masa consilierilor locali: „Dacă e lege, să fie respectată”

Deputatul PSD „Aldo Moro”, umilit de o liceană: „Tata nu vă strânge mâna, nu riscă să vă producă o grimasă când îi simţiţi bătăturile“

Cum s-a înrudit deputatul PSD „Aldo Moro” cu regele asfaltului din Vaslui. Caracatiţa „băieţilor deştepţi” care trăiesc pe banii statului la polul sărăciei

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările