FOTO Zile de poveste la Academia Bârlădeană. Atelier de creaţie, teatru şi lectură susţinut de prichindeii de la Şcoala 11

FOTO Zile de poveste la Academia Bârlădeană. Atelier de creaţie, teatru şi lectură susţinut de prichindeii de la Şcoala 11

Zile de poveste la bibliotecă, nu în faţa calculatorului

Colaborarea dintre Cercul de teatru de la Clubul Elevilor “Spiru Haret” şi micuţii din clasa a II-a a Şcolii gimnaziale “George Tutoveanu” a dus la naşterea unui proiect pe termen lung, menit a-i scoate pe copilaşi din mediul virtual. Copiii sunt îndemnaţi să intre în lumea basmelor şi sunt răsplătiţi cu un “Carnet de cititor”

Academia Bârlădeană a găzduit în weekend o activitate inedităîn care au fost implicaţi şcolarii dornici să transforme zilele obişnuite în zile de poveste prin lectură, teatru şi creaţie. Un parteneriat încheiat între cele două instituţii şi coordonatoarele grupurilor (Adina Stratulat, profesor învăţător la Şcoala 11 şi Eliza Artene, coordonatorul Cercului de atelier interactiv - teatru) pare să aibă mare priză în rândul copiilor beneficiari.

O astfel de activitate a avut loc în ultima sâmbătă din noiembrie, când s-au discutat cărţile "Pippi Şoseţica" şi "Dominic". La final de activitate elevii au primit  carnetul de cititor. Copiii au adus argumente, au învaţat cuvinte noi. Scopul e acela ca prichindeii să capete dezinvoltură şi obişnuinţa de a-şi spune părerea.

Activitatea este cuprinsă într-un proiect iniţiat de Elisa Artene denumit simbolic “Zile de poveste - Atelier de creaţie, tetaru şi lectură”. Proiectul promovează importanţa educaţiei prin teatru şi pentru teatru în cadrul cercurilor literare, prin vizionarea şi interpretarea de piese de teatru şi prin derularea muncii pe ateliere (ateliere de învăţare a tehnicilor specifice artei teatrului - mişcare şi expresie posturală, dicţie, mimică; ateliere de exersare a mimicii şi pantomimicii; ateliere de bune maniere şi politeţe prin teatru).

“Activităţile propuse în cadrul cercului de teatru sunt individualizate. Prin intermediul lor, echipa de proiect caută să dezvolte capacitatea de comunicare, memorare şi atenţie a copiilor, capacitatea de expresie a acestora; să întărească încrederea în sine înlăturând inhibiţiile; să stimuleze autocontrolul şi chiar să schimbe atitudinea unor copii, să modifice comportamente inadecvate prin teatru, să diminueze trăiri conflictuale în vederea adaptării optime la mediul şcolar şi social şi, nu în ultimul rând, să-i valorizeze, trezind totodată şi dragostea de carte, prin intermediul poveştilor şi personajelor prefera te”, a spus Eliza Artene.

Adina Stratulat şi Elisa Artene consideră că este foarte importantă cultivarea interesului pentru lectură şi a plăcerii de a citi, formarea unui tânăr cu o cultură comunicaţională şi literară de bază, capabil să-şi utilizeze în mod eficient şi creativ capacităţile proprii, stimularea,  înţelegerea,  interpretarea, creativitatea şi pasiunea pentru lectură prin activităţi şcolare şi extraşcolare.

Zile de poveste la Academia Bârlădeană

Imagini din aceeasi galerie
  • Zile de poveste la Academia Bârlădeană
  • Zile de poveste la Academia Bârlădeană   
  • Zile de poveste la Academia Bârlădeană                
  • Zile de poveste la Academia Bârlădeană                      
  • Zile de poveste la Academia Bârlădeană                           
  • Zile de poveste la Academia Bârlădeană                                         
  • Zile de poveste la Academia Bârlădeană                                        
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările