Concluziile în cazul elevului care a leşinat la ora de Religie, în timp ce profesorul a pus un film explicit cu un avort. Ce a declarat băiatul în timpul anchetei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Vaslui a prezentat primele concluzii în cazul elevului care a leşinat în timpul orei de religie, în timp ce profesorul a prezentat un film despre întreruperea de sarcină, intitulat „Strigătul mut”.

În urma incidentului înregistrat pe 24 februarie, conducerea Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Vaslui a constituit o comisie de anchetă formată din inspectorul  şcolar pentru disciplina  religie, consilierul  şcolar de la cabinetul psihopedagogic  al  liceului,  un  grup  de  trei  consilieri  de  specialitate  de  la  Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE) Vaslui şi un profesor metodist pentru disciplina religie. Potrivit primelor concluzii ale anchetei elevul a leşinat pentru că ”şi-a imaginat posibile consecinţe nefaste” ale avortului.

”În urma discuţiilor purtate cu toţi factorii implicaţi, s‐au constatat următoarele: elevul a declarat că nu imaginile prezentate i‐au influenţat starea de sănătate, el imaginându‐şi posibile consecinţe nefaste, acest fapt influenţându‐l emoţional. Elevul susţine că este foarte interesat de tema discutată şi nu are să‐i reproşeze nimic cadrului didactic. Părintele elevului declară că „este de acord cu asemenea materiale educative”. Domnul profesor de religie susţine că nu intenţiona să prezinte filmul integral, ci doar câteva secvenţe care ilustrau tema abordată în cadrul orei. De asemenea, profesorul opinează că starea de sănătate a elevului nu era satisfăcătoare”, a precizat conducerea ISJ Vaslui.

La rândul lor, consilierii  de  specialitate  de la CJRAE  Vaslui  consideră  că  primele  6 minute  ale filmului, vizionate de elev şi difuzate la clasă până în momentul în care acestuia i s-a făcut rău, nu prezintă imagini cu puternic impact emoţional, acestea furnizând mai degrabă informaţii despre stadiile dezvoltării fătului, imagini ce sunt regăsite, de altfel, şi în atlasele de biologie. 

”Reacţiile  elevului  ar fi putut fi influenţate  de un cumul de factori: particularităţi  ale personalităţii (sensibilitate, capacitate empatică la nivel ridicat), posibil disconfort fizic, particularităţi specifice vârstei adolescenţei”, mai arată conducerea ISJ Vaslui.

Profesorii de specialitate  din cadrul comisiei de anchetă au apreciat că materialul video ales de cadrul didactic pentru ilustrarea orei este adecvat temei, cu condiţia unei difuzări selective, a unor secvenţe care promovează apărarea vieţii.

”ISJ Vaslui recomandă tuturor cadrelor didactice gestionarea judicioasă a materialelor şi mijloacelor de învăţământ folosite la clasă, pentru a se evita generarea unui impact emoţional  negativ care să afecteze într‐un mod nedorit confortul  psihic şi starea de sănătate a elevilor”, a subliniat Gabriela Plăcintă, inspector general al ISJ Vaslui. 

Ministerul Educaţiei: ”Nu toţi elevii vor să fie chirurgi şi pot suporta imagini foarte directe”

Şi reprezentanţii Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice au reacţionat în acest caz. Secretarul de stat Gabriel Ispas a recomandat profesorilor mai multă prudenţă în difuzarea imaginilor care pot afecta elevii. „Nu toţi elevii din România vor să fie chirurgi şi pot suporta imagini care pot să fie foarte directe, de aceea recomand profesorilor mai multă prudenţă la ore. Personal cred că nu trebuia să fie vizionat acel film la oră. Trebuie să fim puţin mai atenţi cu ce tip de mesaje dăm elevilor, ce tip de informaţii dăm“, a declarat Gabriel Ispas, prezent joi la Constanţa, la Conferinţa naţională „Rolul administraţiei locale în reformarea învăţământului românesc“ organizată de Asociaţia Elevilor din Constanţa.

Secretarul de stat consideră că nu era treaba profesorului de religie să aibă astfel de discuţii cu elevii.

„Chiar dacă eu cred că este important ca elevii să aibă noţiuni despre religia lor, trebuie să încetăm să avem o abordare dură. Un profesor de religie nu se poate transforma într-o dimineaţă într-un psiholog sau un pedagog şi nici măcar în consilier şcolar. Tendinţa asta de exagerare ne face foarte mult rău“, Gabriel Ispas, secretar de stat MENCS

Filmul care i-a produs adolescentului reacţia severă se numeşte "The Silent Scream" ("Strigătul mut") şi este un manifest împotriva avortului. Documentarul este postat pe Youtube, în varianta subtitrată în română, pe contul Asociaţiei PRO VITA Bucureşti. Filmuleţul surprinde imagini explicite despre efectuarea unui avort începând cu minutul 10. Elevul de la Vaslui a leşinat după şase minute de vizionare. 

Profesorul Gabriel Vrânceanu (foto jos), care a prezentat imaginile copiilor, susţine că lecţia a fost una educativă şi nicidecum şocantă.


 

vranceanu gabriel

”A fost o lecţie educativă, din care copiii au ce învăţa. Nu am făcut nimic deplasat. Îi priveşte la modul serior. Copilului i s-a făcut rău pentru că este o persoană mai sensibilă. Nu sunt filme de groază, ţine strict de umanitate. E prima dată când s-a întâmplat aşa ceva, filmul a fost vizionat de sute de copii, pentru că este educativ”, a declarat profesorul Gabriel Vrânceanu. 

El a motivat că a ales să prezinte acest film elevilor, având în vedere numărul mare de avorturi înregistrat în judeţul Vaslui, în rândul minorelor. 

Pe aceeaşi temă:

Un elev de liceu a leşinat în timpul orei de religie. Profesorul prezenta un film explicit despre „industria avorturilor“

Secretar de stat din MEN: „Acel film despre avort nu trebuia vizionat la ora de religie. Să încetăm cu abordarea dură“

Femeie condamnată la muncă neplătită în biserică. Judecătorii au pedepsit-o astfel pentru că a mituit un medic ginecolog

Vaslui



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite