Cine împarte parte-şi face: aleşii din trei judeţe din Moldova şi-au alocat cotă nelimitată de carburant la maşinile de serviciu

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Maşina de serviciu a primarului de Bârlad nu are restricţii la benzină FOTO Sabina Ghiorghe
Maşina de serviciu a primarului de Bârlad nu are restricţii la benzină FOTO Sabina Ghiorghe

Primarii din Bârlad, Galaţi şi Focaşni au găsit de cuviinţă să dea frâu liber risipei, alocând cu girul consilierilor locali ori judeţeni, după caz, cotă nelimitată de carburant pentru maşinile de seriviciu.

Intrarea în vigoare a Legii nr. 258/2015, pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, publicată în Monitorul Oficial din 8 noiembrie, a bulversat instituţiile publice în ceea ce priveşte cotele de carburant alocate maşinilor de serviciu.

Chiar dacă legea nu desfiinţează plafoanele de consum, ci doar le lasă la latitudinea autorităţiilor publice (în sensul că trebuiesc stabilite prin hotarâri ale consiliilor locale şi/sau judeţene), mai multe instituţii au găsit de cuviinţă să lase nelimitat consumul de carburant, dând frâu liber risipei.

Maşina primarului din Bârlad, zero restricţii de consum

Primarul interimar al municipiului Bârlad, Marin Bunea (PSD), a iniţiat un proiect de Hotărâre în Consiliul Local (CL) care îi permite acces nelimitat la combustibil pentru maşina de serviciu. Proiectul edilului a fost votat cu unanimitate de voturi de consilierii locali în ultima şedinţă din 2015.

În expunerea de motive se precizează următoarele: „Este necesară modificarea cotei de combustibil alocată pentru autoturismul Dacia Duster cu numărul VS 08 CLB având în vedere problemele multiple cu care se confruntă autoritatea locală”.

Anterior, maşina primarului beneficia de cupoane de combustibil în valoare de 750 de lei/lună. Autoturismul menţionat face parte din parcul auto al CL Bârlad şi este utilizat atât de primar, cât şi de viceprimar, în deplasările din oraş şi în afara judeţului.

Într-o conferinţă de presă, Marin Bunea a precizat că maşina de serviciu este folosită mai mult de viceprimarul interimar Dorin Apostu (PSD), el preferând să se deplaseze cu maşina personală.

Bârladul are o populaţie de aproximativ 55.000 de locuitori şi poate fi străbătut pe jos din orice colţ al oraşului în extrema opusă în cel mult o oră.

Liber la consum nelimitat pentru maşinile şefilor CJ Galaţi şi Vrancea

Scandalul carburantului pentru maşinile şefilor Consiliului Judeţului Galaţi pare se nu aibă capăt. După ce Nicolae Bacalbaşa, preşedintele CJ, a dat, în cursul lui 2013, un ordin intern prin care i s-au alocat trei maşini de serviciu (cu care a făcut 40.000 de kilometri în 600 de zile lucrătoare, adică o medie de 700 de kilometri pe zi!), la începutul lunii decembrie aleşii judeţeni au votat o hotărâre prin care anulează complet cotele de consum, ceea ce dă liber la irosit carburanţii.

Pentru anul 2014 Curtea de Conturi, a imputat CJ Galaţi suma de 13.150 de lei, deoarece a considerat că trei sferturi dintre cursele înregistrate au fost făcute de Bacalbaşa în interes personal.

Consum nelimitat au şi autoturismele CJ Vrancea, potrivit unei hotărâri votate la sfârşitul lunii noiembrie a acestui an.
 

Vaslui



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite