Ministrul Sănătăţii trimite corpul de control la Spitalul Judeţean de Urgenţe din Turnu Severin

Ministrul Sănătăţii trimite corpul de control la Spitalul Judeţean de Urgenţe din Turnu Severin

Spitalul Judeţean din Turnu Severin

Premierul Ludovic Orban a  cerut lămuriri astăzi la începutul şedinţei de Guvern ministrului Sănătăţii despre Spitalul Judeţean de Urgenţe din Drobeta Turnu Severin, după ce un control dispus de prefectul de Mehedinţi a scos la iveală nereguli foarte grave în această unitate medicală.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ministrul Sănătăţii, Victor Costache, a precizat joi, 20 februarie, în şedinţa de Guvern că va trimite Corpul de Control la Spitalul Judeţean de Urgenţe din Drobeta Turnu Severin.

Este un spital din subordinea autorităţilor locale PSD, unde am văzut aceste nereguli şi vom trimite corpul de control.

”Avem un mecanism comun cu domnul Popescu în care trimitem controale încrucişate şi cu protecţia consumatorului. Este o noutate în domeniul controlului sanitar”, a spus ministrul Sănătăţii.

Pe acest subiect a vorbit şi ministrul mehedinţean al Economiei, Virgil Popescu:

”La spitalul din Drobeta Turnu-Severin este un manager, cum eu nu am mai văzut, luat pe persoană fizică - şeful de cabinet al preşedintelui Consiliului judeţean a fost pus de vreo cinci luni de zile director de spital, iar directoarea medicală este soţia senatorului PSD, Liviu Mazilu. Acolo se tot fac studii de fezabilitate, cred că totul ar trebui verificat, se fac studii de fezabilitate peste studii de fezabilitate, se spune că se reabilitează, dar până la urmă nu se întămplă nimic şi imaginile care au fost publice arată un dezastru faţă de ce este acolo”.

Premierul Victor Orban a solicitat ca acest control să se facă cu celeritate.

Prefectul de Mehedinţi, Cristinel Pavel, a dispus un amplu control la spitalele din judeţul Mehedinţi, pentru a se urmări dacă se respectă condiţiile igienico-sanitare.

”După scandalul de anul trecut când Secţia de Terapie Intensivă a Spitalului Judeţean de Urgenţă Drobeta Turnu-Severin a fost închisă după ce patru pacienţi au decedat fiind depistaţi cu infecţii nosocomiale, eu cred că această unitate medicală ar fi trebuit monitorizată 24 de ore din 24 de autorităţile statului. Din acest motiv, dar şi pentru că am primit numeroase sesizări şi reclamaţii din partea cetăţenilor am dispus un control la spitalul judeţean şi la celelalte unităţi medicale din judeţ pentru a vedea clar situaţia în care se prezintă, dacă se respectă normele igienico-sanitare, un aspect foarte important pentru pacienţii care se internează aici. Vreau să vă spun că nu voi tolera nicio clipă ca în acest spital să nu se respecte condiţiile igienico-sanitare, iar controalele vor continua până când deficienţele constatate vor fi remediate”, a declarat prefectul Cristinel Pavel.

În timpul controlului, comisarii de la Comisariatul Judeţenea pentru Protecţia Consumatorilor Mehedinţi au descoperit în cantina Spitalului Judeţean de Urgenţe din Drobeta Turnu Severin, că angajaţii foloseau ca materie primă pentru pregătirea hranei pacienţilor carne de  pasăre prezentând fracturi deschise, cu echimoze pe suprafeţe extinse, carne de porc porţionată, păstrată în stare de refrigerare în vase ce prezentau o cantitate mare de lichid rezultat din dezgheţarea produselor, fără etichete cu elemente de etichetare-caracterizare, fără indicarea datei modificării stării termice care prezenta aspect şi miros nespecifice. De asemenea, au mai găsit carne de porc  (pulpă, spată, cotlet) păstrată în stare congelată fără etichete cu elemente de etichetare-caracterizare, prezentând indicii ale faptului că i-a fost schimbată în mod repetat starea termică, fără ambalaj (spată), dar şi legume proaspete (varză albă) păstrate în stare congelată.

Bucătăria avea în dotare vase ruginite, insuficient igienizate; tăvi , capace, plite, oale, care prezentau depuneri, arsuri nefiind curăţate la timp. Mâncare preparată destinată a fi servită caldă (ciorbe, supe, fripturi, garnituri, feluri principale) era păstrată la temperatura camerei, fiind determinate, prin verificare, temperaturi de 15 – 30 grade C faţă de minim 60 grade C legal prevăzut. Comisarii au dispus retragerea de la comercializare a materiei prime neconforme în cantitate de 159,76 kg / 3.231,75 lei şi au aplicat o sancţiune contravenţională în valoare de 10.000 de lei.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: