Cinci luni le-au trebuit drumarilor ca să înlăture o stâncă care bloca circulaţia între Mehedinţi şi Caraş Severin

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În urma prăbuşirii de stânci pe carosabil, DN 57, care leagă judeţul Caraş-Severin de Mehedinţi, de-a lungul Dunării, a fost blocat din data de 1 aprilie 2015. Oficial, circulaţia a fost închisă, însă neoficial, conducătorii auto se strecurau printre stânci, expunându-se pericolelor fiindcă ruta ocolitoare oferită ca şi soluţie în tot acest timp de CNADNR însemna un ocol foarte mare şi evident un consum suplimentar de carburanţi.

În data de 1 aprilie, la km 65+600 de metri, în zona localităţii cărăşene Cozla (aproape de limita cu judeţul Mehedinţi) stânci imense, de peste 19 tone au căzut pe carosabil, iar de atunci nu s-a întreprins nimic pentru remedierea situaţiei spre disperarea locuitorilor din cele două judeţe vecine.

La fel ca în exemplul popular al copilului cu două moaşe care rămâne cu buricul netăiat, aşa au stat lucrurile şi în privinţa acestui drum fiindcă stâncile au căzut fix la limita dintre cele două judeţe. Astfel, atât secţia din Caransebeş, cât şi secţia din Orşova, au în grijă reţele de drumuri din Caraş-Severin, cele două secţii fiind subordonate Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara. Drumarii au avut nevoie pentru a se apuca de lucru şi de nişte avize din partea direcţiilor silvice din ambele judeţe.

Abia de câteva zile, drumarii au început operaţiunea de dinamitare a stâncilor şi cel mai probabil în cursul zilei de luni aceştia îşi vor lua utilajele din zonă. În momentul de faţă, în acest punct, se circulă cu restricţie, doar pe un singur sens de mers.

“La Sviniţa se execută lucrări de dinamitare a stâncii. Este o stâncă de vreo 19-20 de tone şi în câteva zile se va reda traficului porţiunea de drum”, a declarat comisarul şef Gabriel Lică, şeful Poliţiei Rutiere Mehedinţi.

Locuitorii din Sviniţa, intrigaţi

Locuitorii din Sviniţa (Mehedinţi), localitate aflată la graniţa cu judeţul Caraş Severin, au fost foarte afectaţi de închiderea drumului. O parte din ei lucrează la fabrica “Delphi” de la Moldova Nouă, care fabrică sisteme de distribuţie electrice şi electronice pentru producătorii de maşini din Europa.

„Este singura cale de legătură cu judeţul Caraş Severin, foarte mulţi sviniţeni lucrează în Moldova Nouă la o fabrică în trei. Să faci un ocol de 200 de kilometri înseamnă mari costuri pentru noi”, spune Milca Balaci, funcţionar public la Primăria Sviniţa.

„Nu este normal să se întâmple aşa ceva şi aici e vorba de grija pentru om şi pentru cei care suntem în zonă. Mie mi se pare normal ca zona aceasta să fie mult mai promovată şi asta presupune să se facă lucrurile esenţiale care fac un turist să ajungă în zonă. Faptul că drumul este în halul acesta este dincolo de limita bunului simţ efectiv. De fiecare dată când trec pe acolo oamenii sunt supuşi riscului, este dramatic ce se întâmplă. Este neplăcut şi mie îmi pare rău ce se întâmplă”, mai spune o altă localnică.

„Este aberant, nenormal ce se întâmplă acolo. Oamenii de aici riscă pentru că trebuie să meargă la lucru. Sunt vreo 40 de persoane care merg şi lucrează la întreprinderea aceea particulară Delphi. Drumul este o problemă pentru şoferii care duc schimbul şi circulă foarte multe maşini în zonă”, zice un localnic din Sviniţa.

Problema alunecărilor de teren în Clisura Dunării este veche, în fiecare an, în mod special primăvara, au loc frecvent astfel de incidente care afectează circulaţia rutieră în zonă. Niciodată însă nu s-au alocat fonduri pentru această problemă, autorităţile rezumându-se doar la a rezolva fiecare incident în parte.

Turnu-Severin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite