Cum a crescut numărul de turişti în Delta Dunării. „Românii învaţă să facă din nou concedii în ţară”

Cum a crescut numărul de turişti în Delta Dunării. „Românii învaţă să facă din nou concedii în ţară”

FOTO Adevărul

Chiar dacă datele statistice oficiale nu au apărut încă, operatorii din turism spun că locurile de cazare din Delta Dunării au fost ocupate la capacitate maximă în lunile iulie şi august. În comparaţie cu litoralul, în Deltă şi luna septembrie, şi chiar octombrie, se anunţă a fi la fel de bune. Estimările specialiştilor sunt optimiste: numărul turiştilor s-ar putea dubla faţă de anul trecut.

Ştiri pe aceeaşi temă

În Delta Dunării sunt, conform Institutului Naţional de Statistică, un număr de 7.240 de locuri de cazare. „Vorbim de o creştere a numărul de structuri de cazare autorizate de la 422, în septembrie 2017, la 441 de structuri în 31 august 2018”, spune Ionuţ Chirică, preşedintele Asociaţiei de Dezvoltare şi Promovare Locală Tulcea.

Tot INS arată că în primul semestru al acestui an, judeţul Tulcea a fost vizitat de 58.297 turişti, înregistraţi în structurile de cazare, faţă de 33.093 în aceeaşi perioadă a anului 2017. „Având în vedere faptul că această creştere, cu peste 25.000 de turişti, conform datelor oficiale, este raportată la prima perioadă a anului, când gradul de ocupare este mai redus, estimăm că până la finalul anului vom avea cel puţin o dublare a numărului de turişti în Delta Dunării”, spune şi Cătălin Ţibuleac, preşedintele Asociaţiei de Management al Destinaţiei Turistice Delta Dunării, asociaţie ce are ca membrii multe societăţi care oferă cazare în zonă.

O noapte de cazare în sezon (iulie-septembrie) a costat aproximativ 330-350 de lei la un hotel de 3 stele, cu mic dejun inclus şi cu anumite facilităţi: bărci cu rame, locuri de pescuit, piscină, şezlong, umbrelă, loc de joacă pentru copii.

Românii (re)descoperă Delta

Specialiştii spun că această creştere are trei cauze: apariţia tichetelor de vacanţă care i-a făcut pe români să redescopere România, promovarea continuă a Deltei şi îmbunătăţirea serviciilor turistice din Deltă.

„Chiar dacă am crescut preţurile cu vreo 30% la începutul verii este grad de ocupare de aproape de 100%, iar septembrie se anunţă o lună plină. Avem o pondere mare de turişti care au venit cu tichete de vacanţă. O bună parte dintre cei care făceau concedii în Bulgaria şi Grecia au ales anul acesta România. Învaţă românii să facă din nou concedii în ţară”, spune Daniel Iluşcă, proprietarul unui hotel din zona Crişan.



Vara aceasta a consemnat şi o altă atitudine a turiştilor care înainte veneau în Deltă doar pentru 2 sau 3 zile, acum au venit pentru sejururi de 5-7 zile. „Am avut turişti de toate categoriile, români şi străini. În iulie, numărul de turişti străini crescuse cu 50% faţă de iulie 2017”, mai spune Iluşcă.

Pe de altă parte, Ionuţ Chirică spune că tichetele de vacanţă au mai adus un lucru bun pe lângă sporirea numărului de turişti din Delta Dunării: „tot mai multe pensiuni au dorit să se acrediteze. Ştim foarte bine că există încă pensiuni neacreditate.”

Reprezentanţii Asociaţiei de Management al Destinaţiei Turistice Delta Dunării (AMDTDD) susţin că importanţa tichetelor de vacanţă s-a văzut prin creşterea numărului de vizitatori români care au ales ca destinaţie Delta Dunării, „în special în luna iunie a acestui an, când s-a înregistrat un număr de 19.542 de turişti români, faţă de numai 10.903, în aceeaşi perioadă a anului trecut. Din analiza preliminară a datelor furnizate de INS, reiese că această creştere a fost generată în special de posibilitatea de a se achita contravaloarea cazării cu tichetele de vacanţă.”

„Sper ca aceste tichete de vacanţă, acest salariu gratis pe care-l primesc bugetarii, să se regăsească şi în zâmbetele pe care noi o să le găsim la ghişeele instituţiilor publice”, spune Daniel Iluşcă.

Delta, fără o strategie de promovare

„Delta Dunării, pot să afirm, a fost cea mai căutată destinaţie turistică anul acesta. Iar acest lucru se datorează promovării anilor anteriori. Dacă mă întrebaţi cum este promovată Delta Dunării acum, v-aş spune că e promovată haotic. Nu ştim să existe o strategie pentru promovarea turismului în judeţul Tulcea, pentru ca nu vorbim doar de Delta Dunării, ci de un judeţ întreg cu două destinaţii, Delta Dunării şi Dobrogea de Nord”, spune Ionuţ Chirică.



Promovarea continuă a celor două destinaţii turistice din judeţul Tulcea va duce, afirmă şi reprezentanţii AMDTDD, în foarte scurt timp la prosperitatea acestei zone. „Chiar dacă în Delta Dunării nu se poate face turism de masă, ci doar un turism responsabil, fără a depăşi un anumit număr de spaţii de cazare, respectiv de turişti care se pot afla simultan în Rezervaţia Biosferei, avem cele mai mari şanse de a creşte câştigurile din industria ospitalităţii în întregul judeţ, astfel încât să crească calitatea serviciilor, dar şi numărul afacerilor prospere, al locurilor de muncă, al veniturilor tulcenilor şi, în final, nivelul de trai al locuitorilor acestui judeţ.”

Delta este promovată, de asemenea, de anumite asociaţii împreună cu litoralul românesc, creându-se astfel un concept „litoral-deltă”. „Trebuie să ieşim mereu cu ceva nou pentru că apar destinaţii noi tot timpul în lume. Este adevărat că ar fi foarte bine dacă am ieşi cu o imagine unică, dar între entităţile publice şi cele private încă nu se poate realiza aşa ceva”, subliniază şi Daniel Iluşcă. De altfel, investitorul în turism spune că este convins că cei care au venit în această vară în Delta Dunării au simţit implicarea, nu numai a angajaţilor, ci şi a proprietarilor în a oferi cele mai bune servicii.

Pe aceeaşi temă:

Peste 6.000 de turişti sunt aşteptaţi la Crişan. Începe Festivalul Borşului de Peşte al Deltei Dunării

Toţi mistreţii şi şacalii din Delta Dunării vor fi omorâţi. „Nu e nimeni criminal, este foarte grav ce se întâmplă”

 

 

citeste totul despre: