CNAIR a semnat contractul pentru supervizarea proiectării şi execuţiei podului suspendat peste Dunăre

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Macheta Podului peste Dunăre
Macheta Podului peste Dunăre

Lungimea totală a obiectivului este de 23,413 kilometri şi cuprinde două secţiuni: drumul principal Brăila - Jijila, cu o lungime 19,095 kilometri şi drumul de legatură cu DN22 Smârdan - Măcin, în lungime de 4,328 kilometri.

Marţi, 14 ianuarie, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere  (CNAIR) SA a semnat contractul „Supervizarea Proiectării şi Execuţiei Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila" cu Asocierea METROUL SA - ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL - SISTEMA INGEGNERIA SRL - AREX LIDER COMPANY SRL.

Valoarea contractului este de 35.169.010 Lei, fără TVA.

Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României si face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investitii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritară 2 - "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient".
 
Podul suspendat peste Dunăre, structura principală din cadrul Proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri şi va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52 pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, masurat de la Sulina).
 
Drumul principal Brăila – Jijila va avea o lungime de 19,095 Km şi va fi prevăzut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete.
 
Pe tronsonul cuprins între km 4+486,10 şi km 6+680,30, unde drumul traversează fluviul Dunărea, se vor construi două viaducte de acces în lungime de câte 110,00 metri fiecare.
 
Traseul include o ramificaţie pe direcţia Sud, până la intersecţia cu drumul existent Smârdan - Măcin (DN22).
Drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin, cu o lungime de 4,328 km va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens. Drumul de legătură urmează să pornească de la  km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) şi se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.
 
Contractul pentru proiectarea şi execuţia Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila a fost semnat în data de 15 ianuarie 2018  între CNAIR şi Asocierea Astaldi S.p.A. – IHI Infrastructure Systems CO. LTD, la o valoare de 1.995.932.260,25 lei, fără TVA.

Pe aceeaşi temă:

Ministrul Lucian Bode: „Cine spune că nu sunt bani pentru podul peste Dunăre este ori mincinos, ori ticălos, ori PSD-ist“

VIDEO Cel mai scump pod al României. Cum arată acum construcţia care va lega Dobrogea cu Muntenia şi Moldova

Tulcea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite