Cele mai grave accidente navale petrecute în Delta Dunării în 2011. Un singur barcagiu trimis în judecată

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Acesta a ajuns în faţa magistraţilor din Constanţa la aproape un an de la tragedia petrecută în apropiere de portul Tulcea. Numărul accidentelor navale petrecute în zona Deltei Dunării este îngrijorător, mai ales dacă luăm în calcul urmările tragice ale acestor incidente.

Autorităţile spun că aceste evenimente au loc din cauza „bolizilor“ care circulă în Deltă: bărci mari, cu motoare puternice şi conducători de ambarcaţiune străini total de regulile de circulaţie pe apă. Cu toate acestea, durează luni întregi sau chiar ani până când cei responsabili de aceste accidente să fie trimişi în judecată

În instanţă la un an de la accidentul mortal
Paul Condratov (36 de ani) a fost trimis în judecată  la începutul lunii noiembrie 2011 pentru un accident naval petrecut în noiembrie 2010, la ieşirea de la canalul 36. Împreună cu Paul Condratov, în barcă se mai aflau şi Paul Danilov (21 de ani) şi Onuţ Tutov (18 ani), ambii din satul Periprava, comuna CA Rosetti. Barca s-a lovit de un şlep (barjă fără cabină) aflat la intrarea în portul Tulcea. În urma accidentului băiatul de 21 de ani a murit. Conform legii, conducerea unei nave de către o persoană fără brevet sau fără certificat de capacitate corespunzător se pedepseşte cu închisoare de la doi la şapte ani, iar dacă cineva îşi pierde viaţa în urma accidentului pedeapsa ajunge până la 25 de ani de închisoare.

Accidentele anului 2011
2 iulie 2011, ora 11.00. Un bărbat de 51 de ani din Tecuci se afla în barcă pe canalul 36. A intrat cu ambarcaţiunea într-o salcie. Medicii de la Ambulanţă nu au mai putut face nimic pentru a-l salva.
19 august, în jurul orei 22.00. Laurenţiu Chersan (31 de ani)  din Sulina se afla împreună cu soţia lui, Anca, într-o ambarcaţiune Balck Sea cu motor de 20 de cai  putere. Ajunşi la mal, marca lor a intrat în coliziune cu  o şalupă Star Craft cu motor de 250 de cai putere, condusă de Marian Machedon (33 de ani) din Bucureşti şi în care se mai aflau soţia, Mihaela,  şi cei doi copii.  Martorii spun că după ciocnire Laurenţiu şi Anca Chersan  au fost aruncaţi în apă, dar numai Anca a reuşit să ajungă spre mal, fiind salvată. Barca a continuat să se învârtă până când s-a atins de o alta şi s-a înfipt în estacada de la mal. Trupul lui Laurenţiu a fost găsit câteva zile mai târziu, aproape de locul unde s-a petrecut accidentul.
10 octombrie 2011, ora 19.00. Ambarcaţiunea tip lotcă cu motor de 5 CP, condusă un Cornel Popov (43 de ani) din Mila 23,  avându-l la bord şi pe unchiul lui, Afanase Graciov (60 de ani) din Tulcea, a ieşit de pe canalul Eracleea pe Dunărea Veche, având destinaţia sat Mila 23. „La ieşirea de pe canal a încercat să evite undiţele unor pescari şi a luat curbura mai larg.  În acest moment s-a colizionat uşor prin atingerea bordurilor babord cu o ambarcaţiune tip Laguna 565 cu motor de 40 CP, condusă de Robert Vânturiş (36 de ani) din Mila 23, care vroia şi el să intre pe canalul Eracleea“, spune Petrică Rade, purtător de cuvânt al Căpităniei Zonale. În urma coliziunii Afanase Graciov din Tulcea a fost proiectat în apă şi a suferit leziuni la frunte şi în partea dreaptă.

Tragedia care a îndoliat patru familii
Noaptea de 15 spre 16 mai. O duminică frumoasă s-a transformat brusc în ultima zi de viaţă pentru patru tineri tulceni din comuna Ceamurlia de Jos. Petruţa Culicenco (17 ani), Georgiana Borcănaş (31 de ani), Valentin Bolocan (26 de ani) şi Valentin Ghena (25 de ani) au plecat duminică la prânz împreună cu alţi doi prieteni la o plimbare pe Lacul Razelm, spre Gura Portiţei, şi nu s-au mai întors la mal. După ce au consumat câteva beri, un băiat din grup a rămas la complexul turistic. Pe drum, barca tip Laguna s-a răsturnat şi singurul care a reuşit să iasă la mal a fost Cristian Evdochim (30 de ani).
„Am plecat de la Portiţa pe la 15.00, am mers pe lângă stuf, până când trebuia să traversăm spre complexul Lunca, spre mal. Se pornise vântul şi erau valuri mari. La un moment dat, barca s-a răsturnat", povesteşte Cristian. Băiatul spune că a reuşit să scape agăţându-se de un bidon gol care l-a ţinut la suprafaţă doi kilometri cât a înotat până la mal. Zeci de bărci au scormonit încă de duminică seară zona în care s-a răsturnat barca, însă nu au găsit supravieţuitori. Rând pe rând, cadavrele tinerilor care au pierit în apele Razemului au ieşit la suprafaţă.


Casetă:
Trei ani de la unul din cele mai grave accidente navale din Deltă

Era 12 aprilie 2009. Ambarcaţiunea Nufăru, cu motor Yamaha de 40 CP , în care se aflau şapte persoane, din care cinci tineri cu vârste cuprinse între 14 şi 17 ani, pleca dinspre satul Letea spre Sulina. A lovit o barcă legată la mal. În urma impactului violent, doi tineri şi-au pierdut viaţa, iar alţi doi au fost răniţi şi transportaţi cu Ambulanţa la Spitalul Tulcea. Mădălina Cuţov (17 ani) din Letea şi Alexandru Ilie (14 ani) din Sulina au murit pe loc. Adrian Mihailov (19 ani) din Sulina s-a ales cu mandibula ruptă, iar Daniel Genes (31 de ani) a stat în comă timp de şase zile şi a fost spitalizat timp de şase luni. Căpitănia Zonală Tulcea a precizat că accidentul naval a fost cauzat de viteza mare cu care se deplasa ambarcaţiunea, pe fondul unei vizibilităţi reduse. Ambarcaţiunea era condusă de Marian Claudiu Vlase (34 de ani), despre care procurorul de caz a declarat că era băut şi a încercat să fugă de la locul accidentului. A fost găsit şi s-a început urmărirea penală împotriva lui.

Tulcea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite