Verde pentru Biciclete refuză să participe la audienţa online, organizată de Nicolae Robu pentru biciclişti, pe Facebook

Verde pentru Biciclete refuză să participe la audienţa online, organizată de Nicolae Robu pentru biciclişti, pe Facebook

Verde pentru Biciclete este una dintre cele mai importante mişcări cicliste din România FOTO Arhivă

Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, organizează miercuri de la ora 17.00 o audienţă online, pe Facebook, dedicată bicicliştilor. Verde pentru Biciclete, cea mai importantă comunitate ciclistă din oraş şi una dintre cele mai importante din ţară a anunţat că refuză să participe la audienţa online organizată de primar.

Ştiri pe aceeaşi temă

Verde pentru Biciclete anunţă printr-un comunicat de presă că apreciază interesul manifestat în această perioadă de administraţia locală pentru infrastructurii velo din oraş, dar nu o să participe la audienţa organizată de primarul Nicolae Robu, pe Facebook.

„Considerăm că modul în care au loc consultările cu comunitatea bicicliştilor este unul bazat mai mult pe marketing decât pe o dorinţă sinceră de a îmbunătăţi situaţia actuală, sau de o viziune pe termen lung care să prioritizeze transportul alternativ în Timişoara. Problemele sesizate de biciclişti nu sunt o noutate, nu diferă cu nimic de cele pe care le aveam în anii trecuţi şi care au întârziat să-şi găsească o rezolvarea atunci când au fost sesizate punctual - de la piste cu vopsea alunecoasă, la borduri mult prea înalte care sunt un impediment nu doar pentru biciclişti ci şi pentru persoanele cu dizabilităţi”, transmit reprezentanţii Verde pentru Biciclete.

Ana Munteanu, coordonator Verde pentru Biciclete, a mai arătat că la finalul anului trecut comunitatea locală a înaintat o listă scurtă a bordurilor care pun probleme majore bicicliştilor, iar reparaţiile au întârziat să apară. „Suntem în vara lui 2018 şi ne lovim, la propriu, de aceleaşi borduri înalte şi de promisiuni făcute „în forţă” care nu sunt onorate! Totodată, suntem în dezacord cu modul în care s-a ales realizarea acestei audieri publice, mediul online fiind un loc în care se pot manipula cu uşurinţă discuţiile”, mai arată Ana Munteanu.

Coordonatorul Verde pentru Biciclete a mai arătat că organizaţia salută orice fel de propunere de întâlnire în cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi orice ocazie de dialog constructiv dată comunităţii, dar solicită ca acestea să fie făcute conform procedurii de audiere publică, unde orice structură de interese îşi pot aduce contribuţia transparentă în actul decizional al politicilor publice.

„Complementar cu audierea publică, dacă intenţiile de remediere a situaţiei actuale sunt reale, atunci o serie de specialişti trebuie chemaţi la masa discuţiilor, nefiind firesc ca soluţiile tehnice să vină din partea cetăţeniilor. În perioada următoare vom face publică evaluarea obiectivă a tuturor pistelor de biciclete din Timişoara, la care echipa VpB lucrează de câteva luni. Acest studiu sperăm să vină în ajutorul municipalităţii şi să ne ofere tuturor o imagine de ansamblu corectă.  Până atunci, ajunge ca responsabilii de infrastructura velo din aparatul administrativ să arunce o privire pe Strada 20 decembrie 1989, în apropierea Primăriei şi să înceapă lucrările de întreţinere şi optimizare a pistelor de bicicletă pe lângă care probabil trec zilnic - deci nu le sunt necunoscute!”, se mai arată în comunicatul Verde pentru Biciclete.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: