Topul celor mai riscante manevre făcute de motociclişti: „N-am văzut niciodată o motocicletă depăşită de o maşină“

Topul celor mai riscante manevre făcute de motociclişti: „N-am văzut niciodată o motocicletă depăşită de o maşină“

O statistică a Comisiei Europene arată că în perioada 1999 – 2016 şi-au pierdut viaţa 759 de motociclişti din România. Un fost comisar de Poliţie a explicat că, în unele cazuri, vina accidentelor de motocicletă o poartă şoferii, dar de multe ori vinovaţi sunt chiar motocicliştii.

Ştiri pe aceeaşi temă

Peste 1.000 de conducători de motociclete şi mopeduri din România au murit în perioada 1999 – 2016. Asta arată o statistică a Comisiei Europene. Potrivit fostului comisar – şef al Poliţiei Rutiere, Nicolae Istrat, una dintre principalele cauze ale accidentelor de motocicletă este viteza. „Viteza de deplasare a motocicliştilor este o viteză mare. Eu, spre exemplu, nu am văzut niciodată un motociclist să fie depăşit de o maşină. Ei depăşesc întodeauna. În afară de asta, în cazul în care un alt autovehicul îi taie calea, chiar dacă motociclistul nu este vinovat, el nu mai poate să oprească în timp util pentru a putea evita un impact”, a explicat Istrat.

Potrivit fostului comisar, schimbarea direcţiei de mers fără semnalizare sau fără asigurare este o altă manevră periculoasă pentru motociclişti. Una dintre cele mai riscante manevre ale motocicliştilor este, însă, depăşirea pe partea dreaptă. „Chiar şi atunci când un motocilist are spaţiu pe dreapta, el trebuie să facă depăşirea pe stânga. Niciodată să nu facă depăşirea pe partea dreaptă, chiar dacă are spaţiu. Depăşirea pe partea dreaptă este interzisă. Sunt două sau trei coloane. Între aceste coloane există un marcas care delimitează benzile. Este foarte important ca motocilistul să depăşească în aşa fel încât să se încadreze în band ape care se află”, a mai explicat fostul comisar.

Circulaţia fără cască de protecţie creşte riscul accidentării grave chiar şi în cazul unor coliziuni uşoare. Un pericol îl pot reprezenta, însă, şi pasagerii de pe motocilcetă.  „Atunci când motocicleta se înclină sau pune frână, pasagerul trebuie să îşi pregătească corpul. Poate să dezechilibreze motocicleta. Pasager nu poate fi oricine. Cel mai bun pasager este tot un motociclist pentru că ştie să îşi controleze corpul”, a mai explicat Nicolae Istrat.

 

citeste totul despre: