Cum învaţă românii să circule pe autostrăzi: „Amenzi pentru circulaţia nejustificată pe banda a doua şi frânări bruşte”

Cum învaţă românii să circule pe autostrăzi: „Amenzi pentru circulaţia nejustificată pe banda a doua şi frânări bruşte”

Teodor Tudur, şeful Poliţiei Autostrăzii Vestului Foto: Ştefan Both

Şoferii români se obişnuiesc cu greu cu rigorile autostrăzilor, de care au avut parte, până nu cu mult timp, doar în Occident

Ştiri pe aceeaşi temă

Din 2011, în zona de Vest a României au început să răsară mici tronsoane de autostrăzi. Mai întâi şoseaua rapidă Arad-Timişoara, de 32 de kilometri. Apoi primul lot din autostrada Timişoara-Lugoj, de 9,5 kilometri.

La începutul săptămânii s-a dat drumul la circulaţie pe primul tronson din autostrada Lugoj-Deva, care are o lungime de 27 de kilometri.

Neobişnuiţi cu acest nivel de civilizaţie, şoferii români s-au apucat de învăţat. La început conduceau groaznic. O spune Teodor Tudur, şeful Poliţiei Autostrăzii Vestului.

„Faţă de 2011, când s-a dat în folosinţă autostrada Arad-Timişoara, şoferii au mai învăţat se conduce pe o autostradă. Au fost multe probleme cu localnicii din zona acestei autostrăzi. Deşi erau cazuri izolate, am întâlnit şi oameni care au intrat cu utilaje agricole pe autostradă”, a declarat Teodor Tudur.

Poliţia autostrăzii se află tot timpul cu ochii pe conducătorii auto. Se fac patrulări, iar cei care nu respectă regulile sunt amendaţi.

„Autostrada provoacă pentru şoferi o schimbare atât din punct de vedere psihologic, cât şi al regulilor de circulaţie. Noi nu am avut autostrăzi până acum şi trebuie să învăţăm să circulăm pe ele. Încă sunt şoferi care frânează brusc pe autostradă, fără nicio justificare. Pentru asta se dau amenzi. Nu ai niciun motiv să frânezi brusc sau să opreşti. Există riscul să intre în tine maşina din spate şi eşti bun de plată. Dacă există răniţi, rişti să fi acuzat de vătămare corporală”, a mai spus Tudur.

Poţi apăsa pedala legal până la 139 kilometri pe oră

Una din deficienţele şoferilor este conducerea pe banda a doua. „Circulaţia se face pe banda întâi. Treci pe banda a doua doar dacă depăşeşti, iar după aceea te duci înapoi. Nu te interesează cu ce viteză circulă cel de pe banda a doua, îi laşi loc. Aplicăm în medie cam opt amenzi pe săptămână pentru cei care care circulă nejustificat pe banda a doua. Mulţi circulă fără lumina aprinsă ziua. Spun că nu au nevoie, că ei văd. Problema este că nu ei trebuie să vadă, ci el să fie văzut. Din păcate, din lipsă de carburant, nu putem face tot timpul patrulare”, a mai declarat Teodor Tudur.

Deşi limita de viteză pe autostradă este 130 kilometri pe oră, şoferii pot călca acceleraţia până aproape de 140.

„Avem ridicate foarte multe permise de conducere pentru nerespectarea vitezei. Toată lumea beneficiază de acei nouă kilometri pe oră peste limita legală. Nu îi amendează nimeni dacă au 140 kilometri pe oră. Dar sunt unii care depăşesc limita şi cu 50 de kilometri pe oră”, a mai afirmat Tudur.

Vestea bună este numărul accidentelor este foarte redus. În 2013, pe autostrada Arad-Timişoara au existat doar şase accidente cu vătămare corporală gravă. 

„De altfel, acesta este şi unul din rolurile austostrăzilor, să reducă numărul accidentelor, pe lângă cel de a fluidiza traficul”, a concluzionat şeful Poliţiei Autostrăzii Vestului.

Citiţi şi:

Bâlbâieli la deschiderea primului lot din autostrada Lugoj-Deva. De luni seara se poate circula cu 130 km/h

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: