Timişul va avea în sfârşit un centru intermodal de transport. Investiţia demarează în scurt timp

Timişul
va avea în sfârşit un centru intermodal de transport. Investiţia
demarează în scurt timp

Proiectul viitorului centru intermodal de la Remetea Mare (Timiş)

Devenit subiect de dispută politică, cel mai important proiect de infrastructură dezvoltat în Timiş va deveni totuşi realitate. Preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Titu Bojin, a garantat că la Centrul Intermodal ridicat la Remetea Mare, lângă Timişoara, vor începe lucrările în scurt timp.

Ştiri pe aceeaşi temă

Supărat foc pe declaraţiile deputatului Alin Popoviciu care anunţa că celebrul centru intermodal al Timişului nu mai este decât un proiect într-un sertar, Titu Bojin, preşedintele CJ Timiş, a anunţat că acest proiect va deveni realitate. În funcţie de cei aflaţi la putere centrul a fost mutat ba la Remetea Mare, ba la Recaş.


„Nu doresc să intru în detalii, cei care au vrut să facă prostii au fost cei care au pornit acest proiect, nu poţi să faci centru intermodal la Recaş pentru că îţi dă primăria 6 hectare gratis şi să cumperi 32 la preţul dublu cu care putem cumpăra 38. A fost aprobat în 2011 acest proiect la Remetea Mare, nu de când e Bojin. E acolo autostradă, pista de la aeroport, centura de la autostradă şi drumul naţional şi calea ferată. Şi Bega e mai mult decât aproape. Centrul intermodal Timiş este pe primul loc din cele patru centre aprobate, sunt cei mai avansaţi din punctul de vedere al documentaţiilor. Este promisiunea ministrului Transporturilor că săptămâna viitoare ne vine hotărârea de cumpărare a terenului. Atât mai avem de făcut! Avem sprijinul ministrului, sprijinul logistic şi moral din partea întregii conduceri de la Bucureşti”, a declarat luni preşedintele CJ Timiş, Titu Bojin.


„Timişul e un judeţ prea important, un judeţ cu prea mare dorinţă de a fi sprijiniţi, penru a putea pune cineva sub semnul întebării relaţia cu Bojin. Urmează să ne vină decizia de cumpărare a terenului în câteva zille. Cred că e supărat în legătură cu ce cumpărăm, după achiziţia terenului se demarează investiţia”, a mai spus Bojin.


Acest proiect al centrului intermodal propune concentrarea serviciilor intermodale şi logistice într-o locaţie adecvatăcare ar creşte atractivitatea zonei pentru noi investitori şi ar susţine dezvoltarea investiţiilor şi activităţilor economice pe fondul principalelor avantaje ale zonei (localizare geografică, conexiunile cu principalele culoare de circulaţie, costurile reduse cu forţa de muncă etc.). Existenţa unui centru intermodal regional de transport ar conduce la reducerea timpilor şi a cheltuielilor de transport, cu implicaţii benefice asupra cheltuielilor beneficiarilor locali, şi ar creşte competivitatea zonei Timişoara în raport cu regiunile Uniunii Europene, prin racordarea coerentă a reţelei internodale regionale la reţeaua naţională şi europeană. Amplasarea Centrului Intermodal Regional de Transport Marfă în apropierea comunei Remetea Mare, la o distanţă de cca. 5 km faţă de Municipiul Timişoara permite accesul direct la trei căi de comunicaţie (rutier, feroviar şi aerian) cu posibilitatea de conectare şi la căi navigabile, canalul Bega situându-se în apropierea localităţii, precum şi la punctul de descărcare spre municipiu de pe autostrada Timişoara Arad. În prezent proiectul are studiul de fezabilitate finalizat şi depus spre finanţare la Autoritatea de Management POS Transport.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: