Timişoara ar putea avea două noi porţiuni de centură de ocolire şi o autostradă spre Belgrad

Timişoara ar putea avea două noi porţiuni de
centură de ocolire şi o autostradă spre Belgrad

Noile investitii in infrastructura vestului Romaniei au orizont de punere in practica extrem de indepartat.

„Uitată” ani buni la capitolul investiţii la infrastructură, zona de vest a României ar putea avea trei noi autostrăzi. De asemenea, se discută de două noi porţiuni de centură de ocolire a Timişoarei, dar şi de centură de ocolire pentru Recaş, pe DN6. Orizont de construire...nedefinit.

Masterplanul întocmit de Ministerul Transporturilor pentru următorii 20 de ani conţine şi planurile pentru câteva investiţii surpriză în zona de vest a României. Timişul ar urma să fie punct de plecare pentru două noi autostrăzi, iar Timişoara şi Recaşul ar urma să scape de traficul greu prin intermediul centurilor de ocolire. Deocamdată majoritatea investiţiilor nu sunt nici măcar proiect, ele sunt nişte obiective propuse spre „testare”, adică se va vedea dacă acestea merită investiţia, dacă sunt destui bani şi pentru noi, dacă vor fi destule maşini mici şi camioane care să le utilizeze. Orizontul de ... testare este unul extrem de îndepărtat, se vorbeşe de perioadele de finanţare 2014 – 2020 şi chiar 2020 – 2030.

Lista proiectelor aprobate deja spre testare în cadrul Master-Planului General de Transport include şi trei noi autostrăzi, două care pornesc din Timiş, una din Arad. Este vorba de autostrada Timişoara – Moraviţa, respectiv Lugoj – Calafat, în Timiş, plus Arad – Oradea. Prima ar urma să facă legătura dintre A1, din zona Timişoara, cu viitoarea autostradă spre Belgrad. Cea dintre Lugoj şi Calafat are deja o bucată funcţională, cea de 10 kilometri dintre A1 şi Centura de ocolire a Lugojului, şi va lega Lugojul de Caransebeş, Drobeta – Turnu Severin şi Craiova. Cea de a treia ar putea face legătura dintre autostrada A1 şi autostrada Transilvania.

La drumuri naţionale, spre testare este propus drumurile dintre Reşiţa şi Voiteg, Oraviţa şi Iablaniţa, Oraviţa şi Moraviţa, dar şi Târgu Jiu Herculane. Totodată, la categoria centuri este pusă spre testare şi varianta de ocolire Timişoara Sud, dar şi Recaş, pe DN6, şi surpriză, drumul de legătură între DN69-DN6-DN59A-strada Polonă din Timişoara (DJ591).

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: