Strategie turistică în Israel. 200 de milioane de euro, bugetul anual al Ministerului Turismului. Oferă 1 milion de euro pentru agenţiile din România

Strategie turistică în Israel. 200 de milioane de euro, bugetul anual al Ministerului Turismului. Oferă 1 milion de euro pentru agenţiile din România

Plaja la Tel Aviv FOTO bizisrael.com

Ministerul Turismului din Israel are un buget anual de 200 de milioane de euro, bani prin care au de gând să dezvolte un altfel de turism.

“Ţara Sfântă” a reprezentat o cunoscută destinaţie pentru turismul religios, pentru care nici nu mai este nevoie de prea multă promovare. Numai în 2018, au vizitat ţara peste patru milioane de turişti (creştere record faţă de 2017, când au avut în jur de trei milioane de turişti). Noua strategie a Israelului este de a atrage şi un alt segment de turişti, cel de city break, cei în căutare se distracţie, plaje, experinţe culinare sau shopping. 
 
Ministerul Turismului din Israel a organizat un workshop pentru agenţiile de turism din Timişoara, una dintre cele şase oraşe din România care are zboruri directe la Tel Aviv. 
 
“Destinaţia turistică Israel este deosebit de interesantă, dincolo de locurile religioase. Acesta este tema acestor discuţii organizate de Ministerul Turismului din Israel. Până acum foarte mulţi români au cunoscut Israelul prin prisma <Locurilor sfinte>, dar acum ei vor să promoveze ţara dincolo de asta. Turismul religios nu va dispărea niciodată, funcţionează bine, dar Israel oferă multe alte lucruri. Sunt numai puţin de 50 de plaje în Israel. Merită descoperită ţara pentru turismul gastronomic, pentru fun. Tel Aviv este cea mai mare destinaţie  pentru viaţa de noapte din regiune. Este nebunie pe străzi, sunt restaurante şi baruri, evenimente mari”, a declarat blogerul şi consultatul turistic Răzvan Pascu, gazda work-shoppului de la Timişoara.



Cumpărătorii primesc înapoi banii pe TVA
 
Merită vizitat Israelul pentru plajele din Tel Aviv (de la Marea Mediterană), plajele din Eilat (Marea Roşie) şi cele de la Marea Roşie. 
 
O altă destinaţie este Jerusalimul nou. “Oraşul vechi are doi kilometri în lungime şi doi kilometri în lăţime. Acolo se află patru cartiere: evreiesc, musulman, armean şi creştin. Acolo sunt Biserica Sfântului Mormânt, Moschea, Via Dolorosa. Dar în afară de Cetate, e altceva. E distracţie pe străzi până la ora 1 noaptea, există un mall superb, acoperit şi deschis. TVA-ul în Israel este 17 la sută, dar turiştii care fac shopping primesc banii înapoi pe aeroport”, a mai spus Răzvan Pascu.
 

Peste 100.000 de români au vizitat Israel în 2018
 
Israel este şi una dintre destinaţiile principale ale turiştilor din România. Anul trecut numărul acestora a crescut cu 35 la sută, ceea ce înseamnă 107.000 de turişti români. 
 
„Din România există curse directe din şase oraşe: Bucureşti, Timişoara, Cluj, Iaşi şi Sibiu şi Craiova. Aceste oraşe sunt legate de cel puţin două zboruri pe săptămână de Tel Aviv. Sunt 66 de zboruri în fiecare săptămână, care leagă oraşele României de Israel. Inclusiv o cursă Bucureşti-Eilat, la Marea Roşie, doar pe timp de iarnă. Anul acesta se aşteată din nou la o creştere a numărului de turişti din România. Dincolo de cei care merg în pelerinaj, care călătoresc cu agenţii de turism specializate pe acest tip, acum Israelul se promovează şi pentru cei care îşi doresc altceva. În special cei care vor o destinaţie de city-break. Este un city-break care cuprinde două oraşe: Tel Aviv şi Ierusalim”, a explicat Răzvan Pascu. 
 
 
1 milion de euro pentru agenţiile de turism din România
 
Ministerul Turismului din Israel are alocat un buget de marketing generos pentru agenţiile de turism din România. Este vorba un milion de euro, bani de care pot beneficia cei care au proiecte de promovare a Israelului.
 
“Dincolo de vorbe, Ministerul Turismului din Israel face lucruri concrete. Din acel buget anual de 200 de milioane de euro, o parte merge pentru promovare, dar şi în investiţii şi finanţări de proiecte. De exemplu îi cofinanţează pe investitorii privaţi care vor să deschidă hoteluri în anumite zone. Dar există şi bugete de marketing pentru agenţiile de turism. Agenţiile de turism din România au la dispoziţie un milion de euro. Pot să primească până la jumătate din bugetul de marketing pentru a promova destinaţia Israel. Sunt agenţii care au semnat contracte de la 5.000 de euro, până la 300.000 de euro. În funcţie de ce plan de marketing îşi face fiecare şi cât de mult vor să promoveze destinaţia. Este un ajutor oferit de statul Israel agenţiilor de turism din România pentru a vorbi publicului de destinaţia Israel”, a mai spus Răzvan Pascu. 
 

 
În 2018, CNN a declarat Tel Aviv ca destinaţia nr.1 de city-break. Mai mult de jumătate din cei care au vizitat anul trecut Israel sunt persoane până în 45 de ani, motiv pentru care evreii au decis să promoveze agresiv turismul de “fun”.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: