SPA-ul inaugurat electoral care nu a funcţionat niciodată. Echipamente de peste 400.000 de lei, dispărute fără urmă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
După fastuoasa ceremonie de deschidere, SPA-ul din Lugoj a fost închis şi nu a mai fost redeschis
După fastuoasa ceremonie de deschidere, SPA-ul din Lugoj a fost închis şi nu a mai fost redeschis

Un SPA inaugurat în campania electorală pentru alegerile locale din 2016 nu este funcţional nici astăzi. Un control al Curţii de Conturi a scos la iveală că echipamente de aproape 100.000 de euro care au fost plătite nu au fost montate niciodată. Firma care executa lucrarea şi a încasat banii a intrat în faliment.

Inaugurat cu mare fast în campania electorală pentru alegerile locale din 2016, SPA-ul construit de Primăria Lugoj, judeţul Timiş, cu aproape un milion de euro este în continuare nefuncţional. Afacerea este anchetată şi de procurori în urma unei plângeri făcute de Curtea de Conturi, care a descoperit, cu ocazia ultimului control, că Primăria Lugoj i-a plătit firmei care executa lucrarea contravaloarea unor echipamente care nu au fost montate niciodată. Este vorba despre un scaun rulant pentru persoane cu dizabilităţi, o centrală de tratare a aerului şi o unitate de dezumidificare. Total: 431.675 lei (aproape 100.000 de euro).

Banii pentru echipamente au fost încasaţi de firma SC Microroyal SRL, intrată între timp în faliment. Astfel, Curtea de Conturi a constatat că „lucrarea nu este finalizată până în prezent, iar cele constatate lipsă de către comisia de recepţie la data de 01.11.2018 se confirmă, respectiv nepunerea în operă a utilajelor/echipamentelor tehnologice, deşi acestea au fost achitate în întregime”.

UATM Lugoj a acceptat la plată bunuri nelivrate şi bunuri care au fost achitate integral fiind lăsate în custodie la sediul executantului urmând a fi puse în operă, dar care nu au fost inventariate de comisia centrală/subcomisia de inventariere (pentru confirmarea existenţei faptice a acestora) şi care nu au mai existat faptic de la momentul solicitării UATM Lugoj în vederea predării acestora”, se mai arată în raportul de control al Curţii de Conturi, care a sesizat şi procurorii cu privire la dispariţia echipamentelor.

Ce spun responsabilii

Primarul Francisc Boldea a arătat, cu ocazia controlului efectuat de Curtea de Conturi, că „nu au fost acceptate la plată lucrări nefinalizate, servicii neprestate care să reprezinte avansuri în lucrările de achiziţie publică, ci au fost achitate o centrală tratare aer şi un dezumidificator, care au fost recepţionate şi date în custodie executantului”. De asemenea, Boldea s-a spălat pe mâini arătând că responsabilitatea conducerii comisiilor de inventariere i-a fost pasată viceprimarului Cristian Galescu.

Viceprimarul Galescu a arătat că atribuţiile referitoare la SPA i-au fost delegate abia în aprilie 2018, plăţile şi inventarierea fiind făcute în 2014. Galescu a arătat că începând cu anii 2017-2018, firma care a încasat contravaloarea echipamentelor „nu a mai răspuns adreselor instituţiei noastre şi nici nu a confirmat prezenţa bunurilor aflate în custodie”. Viceprimarul Lugojului a mai arătat că reprezentanţii primăriei nu au putut să mai aibă acces la sediul firmei pentru a verifica existenţa echipamentelor plătie. „Ca urmare, am constatat lipsa bunurilor în cauză şi am demarat acţiunea în instanţă împotriva SC. MICROROYAL SRL pentru a recupera bunurile aflate în custodie, iar la efectuarea procesului de inventariere ele au fost trecute drept sold scriptic, neavând din partea SC. MICROROYAL SRL niciun răspuns privind confirmarea soldului faptic”, a mai arătat viceprimarul Lugojului.

La rândul său, şeful Direcţiei Tehnice, Olimpiu-Cotizo Negruţiu a arătat că „nu au fost acceptate la plată lucrări nefinalizate, servicii neprestate care să reprezinte avansuri în lucrările de achizţie publică, ci au fost achitate o centrală tratare aer şi un dezumidificator, care au fost recepţionate şi date în custodie executantului”. Dirigintele de şantier le-a declarat auditorilor de la Curtea de Conturi că a a avizat situaţia de lucrări prin care s-a decontat scaunul pentru persoane cu dizabilităţi întrucât „constructorul a insistat ca suma pentru achitarea facturii a fost planificată şi sunt bani pentru achitarea lui promiţând că scaunul va fi montată în câteva zile”.

„În perioada 2014-2018, comisiile de inventariere constituite la nivelul UATM Lugoj nu au procedat la verificarea faptică pe teren a existenţei şi stării de degradare a echipamentele tehnologice lăsate în custodia executantului respectiv la necuprinderea acestora pe liste de inventariere distincte, pentru a se asigura dacă în toată această perioadă activele în cauză mai există respectiv dacă nu s-a produs o degradare a acestora (caz în care trebuia înregistrată o depreciere/pierdere de valoare a activelor respective). Ca urmare, entitatea auditată a cuprins activele aflate în custodie în situaţiile financiare în toată această perioadă (2014 – 2019) în condiţiile în care comisia de inventariere nu a procedat la verificarea faptică pe teren a existenţei acestora. În consecinţă cele afirmate de către reprezentanţii entităţii auditate nu sunt în măsură a înlătura constatarea echipei de audit”, se arată în raportul Curţii de Conturi întocmit în urma controlului de la Lugoj.

Timişoara



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite