Preţul expertizei care stabileşte dacă România va demola încă un tronson de autostradă. Rezultatul, în două luni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Şantierul autostrăzii Lugoj - Deva FOTO Daniel Guţă
Şantierul autostrăzii Lugoj - Deva FOTO Daniel Guţă

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a comandat o expertiză care să stabilească dacă este nevoie sau nu ca încă un tronson de autostradă să fie demolat. CNADNR a anunţat numele firmei care va realiza expertiza, dar şi data la care trebuie să vină rezultatul.

Precedentul de pe autostrada Sibiu – Orăştie, unde o porţiune de autostradă a fost demolată din cauza problemelor de execuţie, a determinat şi analizarea unui tronson de pe autostrada Lugoj – Deva, unde lucrează acelaşi constructor de pe Sibiu – Orăştie.  Pentru a şti exact dacă e nevoie să demoleze o porţiune din autostrada Lugoj – Deva, CNADNR a comandat o expertiză tehnică a cărei valoare este 133.000 de lei fără TVA. Firma care va realiza expertiza este SC GEOTESTING C.I. S.R.L, din Bucureşti. Potrivit CNADNR, expertiza urmăreşte stabilitatea rambleurilor şi calitatea materialului de umplutură, folosit la execuţia rambleurilor, iar termenul de finalizare a expertizei este de două luni.

„După experienţa cu lotul III al autostrăzii Sibiu-Orăştie, am hotărât ca pentru lotul II al autostrăzii  Lugoj - Deva, km 27+620 - km 56+220, să facem o expertiză tehnică care să ne dea date exacte asupra execuţiei şi calităţii acestui lot. Aşteptăm detaliile acestei expertize, astfel încât să putem lua deciziile cele mai corecte şi mai bune pentru derularea într-un ritm susţinut a contractului, în vederea finalizării acestui lot”, a arătat şeful CNADNR, Cătălin Homor.

Directorul executiv al firmei care realizează expertiza, Adrian Diaconu, a explicat pentru „Adevărul” şi cum se va realiza la modul concret expertiza aşteptată cu sufletul la gură. „O să se facă mai multe investigaţii, foraje, penetrări, măsurători geofizice, iar pe urmă toate acestea se interpretează cu rezultatele de laborator şi cu datele din proiect. E o muncă de echipă”, a declarat Adrian Diaconu. 

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite