PORTRET: Ovidiu Bănică a lansat publicitatea din gură în gură

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ovidiu Bănică
Ovidiu Bănică

Timişoreanul este promotorul publicităţii prin viu grai în România, concept preluat din Occident pentru promovarea produselor.

PROFIL
Născut. 19 octombrie 1973, Timişoara.
Studii.  Facultatea de Economie din Viena, nelicenţiat
Experienţă. Zece ani în domeniul online interactiv
Familie. Necăsătorit

„Fiecare dintre noi ţine cont de părerile prietenilor şi familiei în ceea ce priveşte cumpărarea de produse, iar «trender» se potriveşte exact în acest context, oferind participanţilor la campanii (numiţi trenderi) posibilitatea de a încerca gratuit produse prezente deja pe piaţă sau care urmează a fi lansate, să recomande prietenilor produsele sau să ofere un feedback direct, nemijlocit, producătorilor”, a spus tânărul.
Cei peste 3.500 de trenderi au ocazia să participe periodic la diferite campanii locale sau naţionale, unde cei mai activi dintre ei sunt răsplătiţi cu premii, pe lângă produsele pe care le primesc şi le testează  împreună cu cunoscuţii lor.

Job născut din hobby
La vârsta de 16 ani, după căderea comunismului, Ovidiu a plecat din România împreună cu părinţii lui. Cu toţii s-au stabilit în capitala Austriei, Viena. „Am avut această oportunitate de a pleca din ţară, iar prin simplul fapt că am făcut liceul şi facultatea în Austria am avut multe de câştigat. Am învăţat o limbă nouă, germana, şi mi-am format o altă mentalitate, tipică austriecilor şi vecinilor lor nemţi”, a spus Ovidiu. Pe lângă limba germană, Ovidiu mai ştie sârbă şi engleză.
După facultate, hobby-ul de a realiza aplicaţii web a devenit în scurt timp un job full-time ce a dus în anul 2000 la deschiderea unei firme proprii în Timişoara: o agenţie interactivă specializată în dezvoltarea aplicaţiilor de business, având în prezent 20 de angajaţi. „Doresc să deschid un nou canal de comunicare pe lângă cele clasice (TV, radio, print), şi anume publicitatea verbală”, a spus Ovidiu Bănică.

Proiect „din gură în gură”
Word of Mouth (WOM), adică publicitatea prin viu grai, se bucură de un succes mare pe piaţa de Vest, unde toţi marii producători de bunuri de larg consum îşi susţin campaniile de lansare prin campanii WOM, care influenţează tot mai puternic decizia de cumpărare a consumatorilor.
„Conceptul Word of Mouth este foarte simplu şi se bazează pe faptul că publicitatea verbală este cea mai cinstită metodă de a face publicitate. Numai dacă eşti perfect convins de un anumit lucru povesteşti mai departe despre el“, a explicat Ovidiu Bănică.

Întrebări şi răspunsuri

De ce ai plecat din România?
În 1990, după căderea comunismului, am plecat împreună cu părinţii mei la Viena, pentru că atunci orice tânăr îşi dorea acest lucru. Mirajul Occidentului era mai pronunţat ca acum.

Cu ce ai rămas de dincolo de graniţă?
Experienţa de dincolo m-a ajutat foarte mult în cunoaşterea  a două culturi frumoase. Chiar dacă îmi plac ambele oraşe, atât Viena cât şi „Timişoara - Mica Vienă”, diferenţa majoră dintre aceste două oraşe este mentalitatea pozitivă pe care o au austriecii.

Ce-i place
„Îmi place ceea ce fac pe plan profesional. Mi-ar plăcea să am mai mult timp liber pentru mine. Să pot să călătoresc şi să cunosc diverse tipuri umane. Sportul este un alt lucru care îmi place să-l fac, în special snowboardingul”.

Ce nu-i place
„Nu-mi place când lucrurile care trebuie făcute durează prea mult, iar oamenii cu care lucrez nu se focusează aşa cum trebuie. Să am angajaţi certaţi între ei este un alt lucru care nu-mi place. Urăsc vremea ploioasă sau posomorâtă”.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite