FOTO Pistă de biciclete din Timişoara până în Serbia, pe digul canalului Bega

FOTO Pistă de biciclete din Timişoara până în Serbia, pe digul canalului Bega

Pista de bicicletă va începe pe digul de la Podul Modoş. Foto: Ştefan Both

Unul din cele mai interesante proiecte transfrontaliere care urmează să fie implementat în Banat este construirea unei piste de biciclete pe digul canalului Bega, din Timişoara până la graniţa cu Serbia.

Proiectul european în valoare de aproximativ 2,3 milioane de euro a demarat în luna martie, iar până la sfârşitul lunii septembrie 2014, ar trebui să putem pedala pe malulul Begăi, până la frontiera cu Serbia. Pista de biciclete va avea o lungime de 37 de kilometri, de la Podul Modoş până la graninţă, trecând prin trei localităţi: Sânmihaiul Român, Uivar şi Otelec.

Liderul proiectului este Administraţia Bazinală a Apelor Banat. 85 la sută din  fonduri sunt asigurate de Uniunea Europeană, Consiliul Judeţean Timiş va aloca 42.000 de euro, Statul Român vine cu 273.000 de euro, iar partea sârbă, Primăria din Zrenjanin, cu 32.000 de euro.

“Această pistă de biciclete face parte dintr-un proiect mai vast. Se vor face lucările de la nodul hidrografic de la Sânmihai, apoi se va decolmata Bega pe teritorul sârbesc, pentru a se putea circula pe Bega. Sunt două proiecte paralele. Primăria Timişoara, a început deja realizarea şi amenajarea malurilor din oraş. Totul va reprezenta o întreagă ofertă turistică, economică, dar şi posibilitatea de a bucura ochii şi sufletul bănăţenilor şi a vizitatorilor”, a spus Titu Bojin, preşedintele Consiliului Judeţean Timiş.

Revenind la pista de biciclete, ideea a pornit încă din 2006, când s-au consolidat digurile în urma inundaţiilor. În 2009 s-a realizat studiul de fezabilitate şi depunerea proiectului pentru obţinere de finanţare pe IPA România-Serbia.



În martie 2013 s-a semnat acordul între beneficiari şi finanţatori.

“Se urmăreşte dezvoltarea economică şi socială a zonelor, cât şi a turismului transfrontalier. Obiectivul este îmbunătăţirea calităţii vieţii comunităţilor din regiune. Durata proiectului este de 18 luni", a spus Mihaela Madar, managerul de proiect.



Porneşte pe stânga şi se încheie pe dreapta

Pista de biciclete va porni pe partea stângă a malului Bega, de la Podul Modoş din Timişoara, şi va merge până la Uivar. De aici se va traversa podul de lemn peste Bega. Drumul va continua pe partea dreaptă a digului şi va trece prin Sânmihaiul Român şi Otelec, localităţi care vor avea ocazia să profite de pe urma turiştilor biciclişti.

Lăţimea părţii carosabile este de doi metri, vor fi amenajate refugii pe partea dreaptă a pistei, acolo unde platforma digului permite.

Pista se va opri la graniţa cu Serbia. De partea cealaltă, sârbii sunt deocamdată în stadiul de studiu de fezabilitate. Ei vor avea de realizat o pistă de aproximativ 30 de kilometri, din localitatea Klek, până la Zrenjanin.

În acest timp, Poliţia de Frontieră va avea de construit un punct de trecere a graniţei. În primă fază aici se va amenaja o vamă mobilă, din containere speciale. Biciliştii vor putea trece în Serbia cu buletinul, la fel ca la orice alt punct vamal cu statul vecin.

Lucrările la realizarea pistei au fost deja întârziate destul de mult, în perioada următoare fiind aşteptată numele firmei de construcţi care a câştigat licitaţia.

Citeşte şi:

Pont de vară: turul Timişoarei pe canalul Bega GALERIE FOTO

Poate începe reabilitarea malurilor Begăi. Vor exista nouă staţii de vaporetto, terase plutitoare şi plaje cu nisipa

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea
citeste totul despre: