Petiţie pentru reintroducerea trenului care face legătura între Timişoara şi Vârşeţ. Sârbii sunt cei mai numeroşi turişti de week-end în Oraşul florilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tren în gara de la Vârşeţ FOTO vrsaconline.com
Tren în gara de la Vârşeţ FOTO vrsaconline.com

Semnatarii petiţiei solicită Companiei Naţionale CFR să înceapă negocierile cu Căile Ferate Sârbe în vederea redeschiderii traficului de călători pe relaţia Timişoara Nord - Vârşeţ.

Trenurile internaţionale Timişoara-Vârşeţ (pe distanţa de 71 de kilometri) au fost introduse în anul 2012. Au fost două trenuri pe zi dus şi două retur, putând să asigure legătura cu trenurile care circulau pe ruta Vârşeţ-Beograd. 

De la 1 august 2017, compania feroviară Srbija Voz a decis să renunţe la ruta internaţională care făcea legătura în Vârşeţ, capitala Banatului sârbesc, şi Timişoara. Sârbii susţineau că au luat această decizie datorită numărului scăzut de călători, lucru contrazis de cei care călătorea pe această rută.
 

CFR a continuat să transporte pasagerii trenurilor din Gara de Nord Timişoara până la Stamora-Moraviţa, graniţa dintre România şi Serbia. 

O petiţie iniţiată la Timişoara cere reintroducerea trenului care face legătura între Timişoara şi Vârşeţ. Autorii solicită Companiei CFR să înceapă negocierile cu Căile Ferate Sârbe în vederea redeschiderii traficului internaţional de călători. 

În 24 de ore s-au strâns aproape o mie de semnături.

Timişoara mizează pe turiştii sârbi 

Au fost afectaţi mulţi studenţii din Sebia care vin să studieze la universităţile din Timişoara, dar şi cei care vin să facă turism de week-end. În zilele de sâmbătă şi duminică, limba oficială în centrul Timişoarei este cea sârbească. Străzile şi terasele din Cetate sunt luate în primire de turiştii din Serbia, care au devenit şi clienţi fideli ai mall-urilor din oraş. 

În acest moment nu mai există nicio legătură prin serviciu public între Timişoara şi oraşele din Serbia. Cu atât mai mult cu cât Timişoara şi Novi Sad vor împarţi, în 2021, titlul de Capitală Culturală Europeană. Singura posibilitate de călătorie este cu maşina personală. 

“Căile ferate fac parte din seriviul public. Nu sunt niciodată profitabile”

Printre cei care călătoreau des cu trenul Timişoara-Vârşeţ-Belgrad este Jose Miguel Vinals, consulul onorific al Spaniei la Timişoara. La momentul anulării trenului, acesta s-a arătat dezamăgit de situaţie.

„Sunt extrem de dezamăgit pentru că trenul, Timişoara - Vârşeţ - Beograd a fost anulat. Autorităţile sârbe au decis că nu este un serviciu prioritar şi nu numărul celor care-l utilizează este redus. Sunt foarte surprins. Am mers cu acest tren în fiecare săptămână timp de aproape nouă luni. Cu excepţia câtorva ocazii, trenul a fost mereu plin. În special în timpul anului universitar, când mulţi studenţi din Serbia vin să studieze la universităţile din Timişoara. Aceştia vor fi pedepsiţi. În orice ţară, căile ferate fac parte din seriviul public. Nu sunt niciodată profitabile. Ele există pentru că sunt necesare şi pentru că datorită lor se crează o serie de beneficii suplimentare (comerţ, turism, relaţii umane). La fel cum este şi cu autostrăzile, drumurile şi alte infrastructuri.  Au fost două trenuri pe zi. Nu puteau să reducă serviciul la un tren pe zi şi să lase cel puţin o conexiune? Acum nu mai există niciun sistem de transport public între cele două ţări vecine, care împărtăşesc relaţii istorice, culturale, economice şi umane. Cel puţin din Timişoara. Asta e ridicol”, scria Jose Miguel Vinals, pe pagina sa de Facebook.

Petiţia pentru calea ferată Timişoara - Vârşeţ poate fi semnată aici. 

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite