Pasionaţii zborurilor de agrement tremură pentru o semnatură. Taxe de zbor cu 50 la sută mai mari

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pasiunea, dar si posibilitatea efectuării unui transport rapid au îndemnat în ultimii ani atât pasionaţii de zbor, cât şi oamenii de afaceri să achiziţioneze avioane particulare.

Posesorii de avioane de agrement tremură în fiecare an după o semnatură, care are rolul de a decide asupra nivelului de taxare a avioanelor de dimensiuni mici. Este vorba de scutirea de taxă de navigaţie aeriană terminală.

Această facilitate se reînnoieşte anual printr-o nouă semnatură a ministrului de resort. Vidul de conducere în Ministerul Transporturilor, după ce fostul deţinator al portofoliului, Ioan Rus, a demisionat, îi face însă pe proprietarii de avioane uşoare neîncrezători că noul ordin va fi semnat la timp, iar cel în vigoare expiră la data de 30 iulie. 

Există un precedent, când anul trecut, acel ordin a fost emis cu întârziere de două luni, timp în care avioanele particulare au fost supuse unui nivel de taxare cu 50 % mai mare la fiecare zbor.
 

“Operatorii aerieni privaţi sunt in fiecare an grav afectaţi de întârzierea semnării ordinului de scutire de taxe de către ministrul transporturilor. În august suntem în plin sezon de zbor de agrement şi către destinaţiile turistice din ţară şi străinătate. O creştere a costurilor cu 50% duce automat la scăderea proporţionala a numărului de pasageri pentru operatorii aerieni mici. Pasionaţii de zbor care efectuează zboruri private, necomerciale ajung uneori în situaţia în care evită să zboare pentru că nu îşi pot permite costuri suplimentare”, a declarat  Claudiu Patt, director operaţiuni zbor la compania Maxair din Timişoara.

image

Scutirea este impusă de UE prin regulamentul de punere în aplicare al CE din 2013 de stabilire a unei scheme comune de tarifare pentru serviciile de navigaţie aeriană. 

La capitolul III privind finanţarea furnizării de servicii de navigaţie aeriană prin tarife de navigaţie aeriană, la articolul 10 se menţionează că statele membre scutesc de tarifele de rută printre altele şi zborurile efectuate de aeronave cu o masă maximă la decolare autorizată mai mică de două tone metrice. Motivul pentru care această decizie trebuie reînnoită prin ordin de ministru în fiecare an, este pus sub semnul întrebării de piloţii particulari.

Conform statisticii Autorităţii Aeronautice Civile Române sunt înmatriculate în România 225 aparate de zbor (avioane şi elicoptere), dintre care 166 au sub două tone, deci fac parte din categoria aparatelor de zbor mici. Din 2009 numărul acestora s-a dublat.

Citiţi şi:

„Vitezomanii“ văzduhului: pasiunea pentru zbor îi face pe unii să renunţe la „joburile pământeşti”

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite