PARADOX Dacia este mai ieftină în Franţa decât acasă. Lodgy e primul autoturism românesc importat de ţara noastră

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dacia la Salonul Auto de la Paris
Dacia la Salonul Auto de la Paris

În perioada 29 septembrie-18 octombrie, are loc la Paris, unul din cele mai importante saloane mondiale de auto. Dacia şi-au prezentat noutăţile: Logan 2, Sandero, Dokker şi Duster Garmin

La Salonul Auto de la Paris a participat şi timişoreanul Radu Micu, cunoscutul realizator al emisiunilor Oglinda Retrovizoare la Radio Timisoara si autOnOva la TV Europa Nova. Acesta urmărit cu ochi de specialist prezentările noilor modele Dacia: Sandero, Logan 2, Dokker şi Duster Garmin.

“Dacia este deja un numele mare la Salon. A revoluţionat industria de automobile şi a generat multă invidie printre celelalte mărci concurente. Dacia ocupă unul dintre cele mai invidiate locuri ale salonului parizian. Se vede integral, în toată lăţimea lui, de pe scările care asigura accesul spre Garderoba, spre Centrul de Presă, spre Hala 1. BMW, Mercedes, Audi sau ştiu eu Maserati, Ferrari nu au acest privilegiu!”
, a declarat Radu Micu.



Dacă ai 20.000 de euro nu te uiţi la Logan


Jurnalistul timişorean a luat pulsul vizitatorilor care au fost interesaţi de standul Dacia. “Lumea vine, se uită, intră în maşină, pipăie şi la ieşire strâmbă din nas. E la modă! Dar sunt convins că toţi şi-ar lua Logan 2 sau macar Sandero dacă ar avea banii necesari. Dacă n-ar vrea nu s-ar mai uita la ea. Cine vine să vadă Opel nu intră în Dacia. Să fim serioşi. Dacă ai 20.000 de euro nu te uiţi la Logan. Daca ai 12.000 e de bon-ton! Dacă n-ai nici 6.000 e nasol”, a explicat Micu.

Anul acesta a urmărit tot ce înseamnă Dacia şi a descoperit o serie de lucruri paradoxale. Pare curios, dar Dacia este mai ieftină în Franţa decât în România, locul unde se fabrică.



Explicaţia este pe cât de bizară pe atât de neverosimilă, dar şi cu fumigene de astea ne-am obişnuit. Că în România ar fi mai multe modele, oamenii ar putea să-şi pună mai multe chestii şi atunci Dacia s-a gândit să le introduca automat în standard. În Franţa ar fi numai două versiuni, din care una e <cheală>. Baliverne! Tot mai mulţi se conving de o realitate evidentă: lumea are bani în România. În Franţa Dacia se adreseaza celor care n-au! Or la noi, dacă vrei o Dacie cu 11.000 de euro mai te uiti la 1.500 puşi în plus? Nu te uiţi, te bucuri că ai geam cu deschidere la apăsarea unui buton şi tu ca boierii”, a spus Micu.

Dacia Lodgy este primul automobil românesc importat în România


Un alt paradox este că modelul Lodgy este primul autoturism Dacia care este importat de România, acesta nefiind fabricat la noi în ţară.

Liniile de fabricaţie duduie lângă Piteşti cu Logan şi Sandero. Mai un pic şi se va fabrica şi în Maroc, de bine ce le merge. Lodgy nu se fabrică în România. Lodgy este primul automobil românesc importat în ţara noastră. Pentru el nu mai e loc, cererea de Duster este foarte mare. Duster e maşina care acum se vinde la mâna a doua mai scump decât o vinde fabrica în magazin. Dacă o vrei <ieftina> stai la rând, dacă nu, o iei la suprapreţ de la cei care şi-au comandat-o aşa, la mişto. O vând, se duc cu diferenţa de bani în concediu nu înainte să-şi mai comande una, că n-are ce să le strice”, a afirmat Radu Micu.



Din 2001, de când a lansat Oglinda Retrovizoare la Radio Timişoara, Radu Micu merge în fiecare toamnă la salonul auto (anii pari e la Paris, anii impari la Frankfurt).

„În ultima vreme, de când industria românească de automobile a scos capul în lumea mare, trebuie să merg şi la Geneva, că lansează ai noştri modele şi acolo. Anul acesta am fost şi la detroit, în America, dar acesta a fost un moft”, a mai spus Radu Micu.

image
Stand Dacia Paris
Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite