Metoda prin care s-au furat aproape două milioane de litri de motorină de la CFR. Peste 90 de persoane trimise în judecată

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ancheta în dosarul „Motorina” de la Timişoara a durat mai mult de şase ani FOTO pressalert.ro
Ancheta în dosarul „Motorina” de la Timişoara a durat mai mult de şase ani FOTO pressalert.ro

Procurorii DIICOT Timişoara au trimis în judecată 93 de persoane acuzate că au furat peste 1.600 de tone (aproape două milioane de litri) de motorină de la CFR. Dosarul este trimis în judecată la şase ani de la percheziţiile efectuate de DIICOT în dosar.

Procurorii DIICOT Timişoara au trimis în judecată un dosar de constituirea unui grup infracţional organizat, fals intelectual în formă continuată, uz de fals în formă continuată, delapidare cu consecinţe deosebit de grave în formă continuată care vizează mai mulţi angajaţi CFR acuzaţi că au furat peste 1,6 tone de motorină.

„În cauză s-a reţinut faptul că, în perioada 2013 - 2016, la nivelul Depoului de Locomotive Timişoara, un număr de 93 de inculpaţi, angajaţi cu atribuţii de gestiune şi angajaţi din sectorul exploatare, au constituit şi au acţionat în mod coordonat, în cadrul unui grup infracţional organizat, care prin punerea la punct a unor proceduri tehnice şi scriptice care să creeze aparenţa de legalitate a activităţii de stabilire a normelor de consum, de gestiune şi aprovizionare, au delapidat cantitatea de 1.611.334 kg de motorină, care a fost valorificată prin vânzarea pe piaţa neagră, cauzându-se astfel un prejudiciu de 7.502.371 lei”, arată DIICOT.

Potrivit procurorilor, primul nivel al grupului infracţional organizat a fost constituit de către gestionarul şef, împreună cu subordonaţii săi, primitorii-predatorii de produse fluide, toţi având atribuţii de gestiune a produselor petroliere.

„Aceştia au pus la punct proceduri tehnice şi scriptice, prin care, în fiecare zi a perioadei de activitate ilicită, au produs un plus de motorină, care a fost apoi valorificat în afara unităţii de transport feroviar”, mai arată DIICOT.

Procurorii mai arată în rechizitoriu că al doilea nivel al grupului infracţional organizat a fost reprezentat de către revizorii şi mecanicii de locomotivă care au fost de acord cu producerea surplusului de combustibil precum şi cu atestările nereale din documentele de consum. 

Trinomul alcătuit din primitorii-predatorii de produse fluide, revizorii şi mecanicii de locomotivă a constituit celula de bază a grupului infracţional organizat, având rolul de producere a surplusului de combustibil şi de disimulare a activităţii infracţionale, prin atestarea în foile de parcurs a unor împrejurări nereale cu privire la cantităţile alimentate, documente care au fost utilizate pentru justificarea consumurilor.

„Impunerea unei activităţi infracţionale generalizate la nivelul Depoului de Locomotive Timişoara a fost posibilă prin sprijinul acordat de către conducerea unităţii de transport feroviar, reprezentată de şeful de depou, şeful de depou adjunct, contabilul şef, şefii de compartimente, de preşedintele sindicatului mecanicilor de locomotive şi precum şi de către un agent de poliţie”, se mai arată în rechizitoriu.

Potrivit procurorilor, motorina furată de angajaţii Depoului Timişoara a fost externalizată către membri din afara unităţii de transport feroviar cu rol de preluare, valorificare a combustibilului delapidat, aceştia încasând şi distribuind ceilalţi, inclusiv liderul grupului, venitul ilicit.

„Menţionăm că au fost reţinute pentru perioada 2013 - 2016 peste 3.300 de acte materiale de delapidare şi falsificarea a peste 18.600 foi de parcurs”, mai arată DIICOT. Procesul se va judeca la Tribunalul Timiş.

Vă recomandăm să citiţi şi: 

Dosarul „vagoane la fier vechi“. Referat DIICOT: cine refuza să lucreze cu mafia din CFR era ameninţat cu concedierea

Dimensiunea dezastrului de la CFR: „Sunt mii de vagoane abandonate în care, de mai bine de 10 ani, cresc copaci”

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite